سهم شرکتهای هندی در انجام مسئولیت اجتماعی

0
2354
مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی
مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی

سهم کدامیک از شرکتهای هندی در انجام مسئولیتهای اجتماعی بیشتر است؟

سهم شرکتهای هندی در انجام مسئولیت اجتماعی

شرکتهای هندی در انجام مسئولیتهای اجتماعی بسیار فعال هستند. طبق گزارش منتشر شده در نشریه سی اس آر ژورنال در سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت تولید کننده محصولات شیمیایی تاتا به عنوان اولین شرکتی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعالیت می کرد معرفی شده است. تمرکز اصلی این شرکت در ارتقای کیفیت زندگی مردم و ایجاد توسعه پایدار و هماهنگ اقتصادی در جامعه هند است.

سرمایه گذاری شرکتهای هندی در حوزه مسئولیت اجتماعی

دومین شرکت در فهرست شرکتهایی که بالاترین سرمایه گذاری در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را انجام داده اند، شرکت اینفوسیس است که در بخش ارایه خدمات دیجیتال فعالیت می کند و تمرکز اصلی این شرکت روی افزایش سطح دسترسی مردم به تکنولوژی های روز دنیا و توسعه دیجیتالی است.

سومین شرکت این فهرست، شرکت نفتی بارات است که یک شرکت فعال در تولید نفت و گاز طبیعی دولتی است و دفتر اصلی آن در بمبیی واقع شده است.این شرکت سرمایه گذاری زیادی در ارتقای کیفیت آموزش در روستاها و شهرهای دورافتاده و فقیر هند انجام داده و در ساخت مدارس و مراکز آموزشی فعالیت گسترده ای داشته است.

سهم شرکتهای هندی در انجام مسئولیت اجتماعی

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۹  شرکتهای ماهیندرا و ماهیندرا، شرکت ای تی سی، شرکت سیمان آمبوجا و شرکت تاتا موتورز در جایگاه بعدی قرار دارند.

ماهیندرا و ماهیندرا یک موسسه مالی است که در بخش آموزش سرمایه گذاری کرده و بیشترین تمرکز خود را در تامین امکانات آموزشی برای کودکان پیش از دبستان قرار داده است. شرکت ای تی سی که یک شرکت چند ملیتی هندی است و در حوزه ارایه تکنولوژی های مخابراتی و دیجیتالی فعالیت می کند، سرمایه گذاری خود را روی افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور صرف کرده است و شرکت سیمان آمبوجا در ایجاد ان جی او ها و سازمانهای حمایت از ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کرده است .براساس اطلاعات رسمی منتشر شده در وب سایت این شرکت، سیمان آمبوجا توانسته است در زندگی ۱.۵ میلیون نفر تغییرات مثبت ایجاد کند.

شرکت خودروسازی تاتا موتورز در این فهرست جایگاه هفتم را دارد و برای بازسازی آسیبهای زیر ساختی به مناطق سیل زده کشور هند سرمایه گذاری زیادی کرده است. تاتا موتورز بر این باور است که در انجام مسئولیتهای اجتماعی باید به نیازهای روز کشور توجه کرد و سرمایه ها را هدفمند صرف کرد.

شرکتهای ودانتا، شرکت صنعتی هیندالکو و شرکت تویوتا-کرلوسکار که به ساخت تاسیسات تصفیه آب مشغول هستند در این فهرست جایگاه هشتم تا دهم را دارند.

مبنع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیکرونا و ضرورت هدف گذاری های تازه برای مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیمسئولیتهای اجتماعی گوگل در حوزه محیط زیست
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید