کرونا و ضرورت هدف گذاری های تازه برای مسئولیتهای اجتماعی

0
3007
ویروس کرونا و مسئولیت اجتماعی شرکتها
ویروس کرونا و مسئولیت اجتماعی شرکتها

همه گیری کرونا کل زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و نیازهای تازه ای را هم ایجاد کرده است. شرکتهای بزرگ هم باید مسئولیتهای اجتماعی خود را حداقل در دو سال بعد از پایان همه گیری  در جهت حمایت از تحقق نیازهای تازه مردم تعریف کنند.

 به گزارش نشریه اینترپرتر در این شرایط شرکتهای بزرگ صنعتی و خدماتی باید تعریف های تازه ای در حوزه مسئولیتهای اجتماعی داشته باشند و سرمایه ها و انرژی خود را در بخشهایی صرف کنند که منافع بیشتری برای مردم  دارد.

آموزش

طبق گزارش این نشریه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها باید در جهت افزایش سطح دسترسی به آموزش در دنیا باشد. آموزش هم برای کودکان که نیروهای کاری آینده دنیا هستند و هم برای جوانان و افراد میانسال که در بازار کار مشغول هستند ولی در جریان چهارمین انقلاب صنعتی با  تغییرات زیادی در نیازهای بازار کار و مهارتهای مورد نیاز برای حفظ شغل خود روبرو شده اند.

امنیت روانی

 دومین حوزه ای که شرکتها در عرصه مسئولیتهای اجتماعی باید به آن توجه کنند، تامین امنیت روانی است. همه گیری کرونا و تعطیلی های گسترده فعالیتهای اقتصادی، توقف سفر و خانه نشینی مردم در دنیا تا زمان تولید انبوه واکسن باعث می شود تا آسیب روانی زیادی به مردم وارد شود و بهتر است شرکتهای بزرگ دنیا  در پسا کرونا روی تامین امنیت روانی مردم سرمایه گذاری کنند.

ارایه خدمات مشاوره روانی و درمانی رایگان برای مردم یکی از این برنامه ها است. شرکتهای بزرگ می توانند در اولین قدم این خدمات را به صورت رایگان در اختیار کارمندان خود و خانواده های آنها قرار دهند  تا سهمی در کاهش اثرات روانی کرونا داشته باشند .

ارائه خدمات ارتباطی

سومین مساله ضرورت تداوم روابط اجتماعی مردم حتی در روزهای خانه نشینی است و شرکتها باید در این حوزه وارد شوند. ارایه خدمات ارتباطی و اینترنتی با هزینه پایین و افزایش سرعت دسترسی به این خدمات می تواند به عنوان بخشی  از مسئولیتهای اجتماعی شرکتها تعریف شود.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیشرکت لگو، الگوی موفق انجام مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیسهم شرکتهای هندی در انجام مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید