سه دلیل برای اهمیت CSR و ESG در کسب‌وکار

سه دلیل برای اهمیت csr و esg درکسب‌وکار

کارل هانگ؛ مدیرعامل شرکت تجهیزات الکتریکی Season Group در مقاله‌ای که اخیرا در مجله فوربس منتشر شده، ضمن اشاره به تعهد شرکت خود در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی، از اهمیت ایجاد فرهنگ مسئولیت اجتماعی شرکتی CSR و ESG برای کسب و کارها سخن گفته و به سه دلیل مهم از شرکتها میخواهد تا به این موضوعات توجه اساسی نشان دهند.

به عنوان یک شغل خانوادگی که میراث و افتخار در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، شرکت ما همیشه تلاش کرده است که  از لحاظ اجتماعی مسئول باشد.از حمایت کودکان محروم از سال  1999 و ایجاد مدارس در روستاهای دورافتاده چین گرفته تا آگاهی رسانی درباره سرطان پستان. همانطور که از ارزشهای اصلی ما که شامل  “مهربانی و درستکاری “ معلوم است؛ خدمت رسانی به جامعه را بسیار جدی می گیریم.

در همین راستا است که مسئولیت اجتماعی،همواره در کانون توجه شرکت ما قرار دارد. 

دو اصطلاحی که اخیرا مرتبا در گفتمان شرکت ها شنیده می شود:مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)و محیط زیست، جامعه و حاکمیت (ESG)، هر دو به مسئولیت های اجتماعی کسب و کارها مربوط می شود. در حالی که CSR تعهدات اجتماعی مشاغل را از لحاظ کیفی ارزیابی می کند،ESG به اندازه گیری یا کمیت چنین تلاشهای اجتماعی ای کمک می کند.

به سه ​​دلیلCSR و ESG برای مشاغل مهم هستند :

این چیزی بیش از تصویر عمومی یک شرکت است

برخی CSR را پوششی سطحی می دانند که مشاغل برای اهداف تجاری از آن استفاده می کنند تا مورد توجه مشتریان قرار گیرند. با این که ایجاد یک تصویر اجتماعی خوب می تواند به تمایز کسب و کار شما از رقبا و افزایش وفاداری مشتریان کمک کند. ارزش واقعی CSR درون شرکت نهفته است و یا لااقل این چیزی است که من به آن اعتقاد دارم،

CSR در مورد توسعه فرهنگ شرکتی قوی است،که کارکنان را تشویق می‌کند تا با مهربانی و روشنفکری به انجام کارهای اجتماعی خوب  بپردازند و تنوع نژادی را با آغوش باز بپذیرند، مسئولیت اجتماعی شرکتی برای کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کارکنان می توانند از کار در یک محیط فراگیر و در جهت یک هدف اجتماعی ارزشمند،منتفع شوند. نه تنها تمرکز بر فرهنگ و جامعه می تواند مشکلات مربوط به سلامت در محیط کار را کاهش دهد، بلکه همچنین می تواند باعث افزایش روحیه و بهره وری کارکنان  شود.

یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ شرکتی متمرکز CSR  ، ایجاد عادات هدفمند است.  همانطور که جیمز کلیر در کتاب عادات اتمی مطرح کرده است ، تغییر رفتار می تواند با تعیین اهداف خاصی ایجاد شود. چنین رویکردی را می توان در مورد شرکت ها نیز اعمال کرد.  برای شرکت من ، ما این هدف را تعیین کردیم که یک شرکت ماموریت محور و یک کارفرمای دلسوز و فراگیر باشیم.  اتخاذ این هدف آگاهی ما را از سیاست ها و شیوه هایی که برای رسیدن به این هدف لازم است، افزایش داد.

به عنوان مثال ، نهادینه کردن مأموریت ما – برای تولید محصولاتی که در زندگی انسان ضروری و معنا دار هستند – منجر به رشد قابل توجهی در روحیه و بهره وری شرکت شده است.  علاوه بر این، فرهنگ شرکتی دلسوزانه ما از طریق تعهدات CSR مان تقویت شده است ، که یادآوری رسمی از  رسالت اجتماعی ما است. تعهد ما در قبال مسئولیت اجتماعی در برابر کارکنانمان به جذب و حفظ استعدادها و همچنین تقویت روحیه تیمی ما نیز کمک کرده است.

به این ترتیب، ارزش واقعی CSR نه در تصویر شرکت و نه مزایای آن برای جامعه، بلکه در ایجاد فرهنگ شرکتی قوی است که بر کارکنان و کار ما تأثیر مثبت می گذارد.

برای شرکا و سرمایه گذارانی که علاقه مند به همکاری بلند مدت هستند، اطمینان بخش است.

وجود یک کسب و کار آگاهانه و مسئولانه، خبر خوبی برای شرکا و سرمایه گذاران خواهد بود.  این احساس را می توان در افزایش گزارشESG ، به ویژه اگر از جانب بورس سهام عمومی باشد، مشاهده کرد.

در حالی که CSR بر فرایندهای داخل شرکت و فرهنگ شرکتی تأثیر می گذارد، ESG مجموعه ای از پیشنهادات قابل اندازه گیری است که شرکای خارجی و سرمایه گذاران در ارزیابی خود از شرکت به آن توجه می کننند. ESG چگونگی شناسایی و اندازه گیری خطرات و فرصتهای یک شرکت را نمایش می دهد، و همچنین ارزش های اخلاقی شرکت را برجسته می کند. چنین ملاحظات قابل اندازه گیری برای شرکای خارجی و سرمایه گذاران و مدیران شرکت در تصمیم گیری های استراتژیک بسیار مفید است.

به عنوان مثال،ESG  می تواند به شناسایی مناطقی که یک کسب و کار در حال هدر دادن منابع است و پیدا کردن راهی برای بهینه سازی آن کمک کند. علاوه بر آن ESG قادر به شناسایی مناطقی است که شاخص های عملکرد را می توان برای اندازه گیری فعالیت ها یا سیاست ها در شرکت تنظیم کرد. برای شرکت من، اهداف ESG ما به معنای دارا بودن گواهینامه ISO 14001 برای مدیریت محیط زیست و برنامه ریزی برای ساده سازی و دیجیتالی شدن فرآیندهای داخلی ما برای “مدیریت بهتر” عملیاتمان است.

مشاغل با معیارهای ESG مناسب و قابل اجر ، دارای شیوه های پایدارتری (از نظر انعطاف پذیری کسب و کار و ملاحظات اجتماعی و محیطی) هستند، و این امر باعث می شود که آنها به دنبال دستیابی به دستاوردهای کوتاه مدت نباشند و در بلندمدت بیشتر موفق شوند. چنین ملاحظات جامعی به نشانه هایی از قدرت سازمانی و چشم انداز بلندمدت تبدیل می شود که می تواند برای شرکا و سرمایه گذاران محتاط جذاب باشد، که این همیشه خبر خوبی برای کسب و کارها است.

از نظر اقتصادی به صرفه است.

همانطور که در نکات قبلی اشاره شد، یک کسب و کار از لحاظ اجتماعی مسئول، از نظر اقتصادی به صرفه است. تقویت CSR در روحیه و بهره وری در شرکت، باعث افزایش کیفیت محیط کار می شود. جفت کردن محیط داخلی شرکت با یک مأموریت خاص یا تصویری که برای مشتریان جذاب است ،باعث می شود تا نشان دهید که شما یک کسب و کاری دارید که برای رشد و توسعه پایدار موقعیت مناسبی دارد.

ثانیاً، معیارهای ESG به پایداری فرآیندهای در حال انجام از نظر اجتماعی و زیست محیطی کمک می کند. بر فرض مثال، یک برنامه ESG مناسب می تواند با کاهش ضایعات و بهینه سازی تخصیص منابع، منجر به صرفه جویی در هزینه ها شود. یک برنامه ESG همچنین می تواند به جذب و حفظ استعدادهای برتر از طریق سیاست های اشتغال عادلانه، افزایش بهره وری شرکت و کاهش هزینه های مربوط به نرخ بالای گردش مالی و آموزش های استقرایی بعدی، کمک کند.

این مزایای کیفی (فرهنگی) و کمی (اقتصادی) اهمیت ملاحظات اجتماعی را برای همه جنبه های تجارت ما نشان می دهد. به عبارت دیگر، مسئولیت پذیری اجتماعی از منظر اقتصادی، منطقی به نظر می رسد.

مسئولیت اجتماعی یک تعهد مفید است

متعهد شدن به شیوه های عادلانه اجتماعی و زیست محیطی ممکن است در ابتدا بسیار طاقت فرسا باشد. به ویژه زمانی که سود آوری این فعالیتها، نامشخص یا تعیین مقدار آن دشوار است. با این حال، اگر CSR و ESG به درستی اجرا شوند، می توانند اصول و اقداماتی به عنوان راهنما ارائه دهند که تعهدات اجتماعی را عملی و مستقیماً برای شرکت، به ویژه در بلند مدت مفید کند. با توجه به مزایای تجاری و تاثیرات اجتماعی معنی داری که می توانیم با چنین فعالیت هایی ایجاد کنیم، قطعاً یک موقعیت برد-برد است.

-کارل هانگ (Carl Hung)،رییس و مدیرعامل شرکت تجهیزات الکتریکی Season Group

منبع:فوربس

ترجمه: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیپناهجویان افغان و ابتکار Airbnb
مطلب بعدیبنگاههای اقتصادی و جامعه محلی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید