سیسکو، یک نمونه موفق

0
1966
مسئولیت اجتماعی شرکت سیسکو
۵۲۷ میلیون نفر از انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکت سیسکو منتفع شدند

شرکت سیسکو که یکی از شرکتهای بزرگ فعال در دنیای تکنولوژی است اخیرا گزارشی در مورد مسئولیتهای اجتماعی خود در چند سال اخیر ارایه داده و میزان اثرگذاری این سیاست روی جامعه را اعلام کرده است.

 بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۶ تا انتهای سال ۲۰۲۰ این شرکت  توانسته است روی ۵۲۷  میلیون نفر در دنیا تاثیر مثبت بر جای بگذارد. طبق برنامه ارایه شده توسط سیسکو تا سال ۲۰۲۵ باید یک میلیارد نفر از مردم دنیا از منافع حاصل از شرکت سیسکو بهره مند شده باشند که این بهره مندی از طریق اجرای برنامه های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام خواهد شد.

در این گزارش آمده است:”در سال ۲۰۲۰  شرکت سیسکو ۴۵۸ میلیون دلار به صورت نقدی به مردم در کشورهای مختلف دنیا کمک کرده که نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۱۲ درصدی همراه است. این کمک های نقدی از طرف شرکت به خیریه های فعال در کشورهای مختلف اعطا شد و سپس در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.۵۳ میلیون دلار از این پول برای حمایت مالی از نیازمندان در دوران پاندمی کرونا اختصاص پیدا کرده که معادل ۳.۲۸ درصد از سود خالص شرکت است. این در حالیست که بر طبق مطالعات انجام شده شرکتها در اغلب موارد تا ۱.۵ درصد سود خالص خود را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی اختصاص می دهند.

یکی دیگر از سیاستهای اجرا شده توسط  سیسکو،انجام کار داوطلبانه توسط نیروهای این شرکت در حوزه های عام المنفعه است. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۰ درصد از نیروهای این شرکت در کارهای داوطلبانه شرکت کردند و در مجموع توانستند ۴۹۱ هزار ساعت کار داوطلبانه عام المنفعه انجام دهند.

شمار ساعات کاری داوطلبانه نیروهای شاغل در شرکت سیسکو در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۹ درصد رشد کرده است ولی از نظر شمار افرادی که در این طرح شرکت کردند، رشد ۲۹ درصدی مشاهده می شود.

در سال ۲۰۱۹ تنها ۵۱ درصد از نیروهای سیسکو در فعالیتهای داوطلبانه مشارکت داشتند. لازم به ذکر است که شرکت سیسکو ساعات حضور نیروهایش در کارهای داوطلبانه را به عنوان ساعت کاری در نظر میگیرد و به آنها دستمزد پرداخت می کند ولی منافع ناشی از کار آنها مستقیما نصیب جامعه می شود.

 این شرکت برای کاهش انتشار کربن هم سرمایه گذاری زیادی کرده است و توانسته در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میزان انتشار کربن خود را ۵۵ درصد تنزل دهد و با ادامه اجرای این طرح تا سال ۲۰۲۲ میزان کاهش  انتشار کربن این شرکت به مرز ۷۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ می رسد که موفقیت بزرگی محسوب می شود.

متن کامل گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت سیسکو در سال 2020:

منبع: پایگاه مسئولیت احتماعی شرکتها

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکتها در سال ۲۰۲۰
مطلب بعدینقش مسئولیت اجتماعی در جذب سرمایه
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید