نقش مسئولیت اجتماعی در جذب سرمایه

0
2598
سرمایه گذاری و مسئولیت اجتماعی

77 درصد سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در شرکتی دارند که در انجام مسئولیتهای اجتماعی فعال است

در مورد تاثیر انجام مسئولیت اجتماعی در شرکتها در جذب مشتری و افزایش درآمد مطالب زیادی ارایه شده است ولی تا کنون مطالعه ای در مورد تاثیر انجام مسولیتهای اجتماعی  توسط شرکتها روی جذب سرمایه انجام نشده بود.

موسسه مطالعاتی DEVERE   اخیرا مطالعه ای برای بررسی ارتباط جذب سرمایه گذار در یک شرکت و انجام مسولیتهای اجتماعی آنها انجام داده و  از 1125 سرمایه گذار خواسته است تا در مورد دلایل انتخاب یک شرکت برای سرمایه گذاری صحبت کنند. از آنها سوال شده آیا انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها تاثیری در انتخاب آنها برای سرمایه گذاری دارد یا خیر و دلیل این دیدگاه چیست؟.

 بر مبنای این مطالعه 77 درصد از سرمایه گذاران اعلام کردند تمایل به سرمایه گذاری در شرکتهایی دارند که مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام بدهد و اعتبار زیادی در میان مردم و مشتری ها داشته باشد. در بخشی از این گزارش در مورد دلیل این ارتباط بین جذب سرمایه گذار خارجی و انجام مسولیتهای اجتماعی آمده است:«در نگاه اول یک سرمایه گذار تنها به سود دهی شرکت و میزان توزیع سود توجه دارد ولی برای سرمایه گذاری که نگاه بلند مدت دارد و می‌خواهد در بازاری وارد شود که سرمایه اش رشد کند، مسایل دیگری هم مهم است. مثلا اینکه شرکت تا چه اندازه در حوزه محیط زیست فعال است.

 انجام مسولیتهای اجتماعی در حوزه محیطی زیست طی شش سال اخیر به یک مساله بسیار مهم برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. زیرا آنها بر این باور هستند که در سالهای آتی مردم به خرید محصولات شرکتهایی روی می آورند که در بازار فعال هستند. مشکلات زیست محیطی با سرعت زیادی در دنیا افزایش پیدا کرده است و جهانیان برای بقا در این فضا نیاز به توجه به مسایل زیست محیطی و کاهش انتشار کربن دارند. به همین دلیل است که سرمایه گذاران تمایل دارند در شرکتهایی سرمایه گذاری کنند که در حوزه مسایل زیست محیطی به انجام مسولیتهای اجتماعی مشغول هستند.»

بر اساس این مطالعه توجه سرمایه گذاران جوان به مسئولیت اجتماعی شرکتها هنگام تصمیم گیری در مورد شرکتی که قرار است در آن سرمایه گذاری کنند بیش از سرمایه گذاران سالمند است. از طرف دیگر64 درصد سرمایه گذاران اعلام کردند شرکتهایی که در حوزه مسولیتهای اجتماعی فعال هستند و در رسانه ها در مورد آنها صحبت می شود، امکان جذب نیروهای با استعدادتری را دارند و آینده روشن تری پیش روی آنها است. به همین دلیل سرمایه گذاری در این شرکتها می تواند سود بیشتری را نصیب سرمایه گذار کند و این سود آوری برای دوره طولانی تری ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیسیسکو، یک نمونه موفق
مطلب بعدیمسئولیت شرکتها در سال پیش رو
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید