شرکت لگو، الگوی موفق انجام مسئولیتهای اجتماعی

0
2520
شرکت لگو، الگوی موفق انجام مسئولیتهای اجتماعی
شرکت لگو، الگوی موفق انجام مسئولیتهای اجتماعی

یکی از شرکتهایی که در سالهای اخیر به عنوان مظهر موفقیت در عرصه مسئولیتهای اجتماعی معرفی شده است، شرکت  لگو است که یک شرکت تولید کننده اسباب بازی در کشور دانمارک است و محصولاتش در سراسر دنیا به فروش می رسد .

 این شرکت از سال ۲۰۱۴ توجه ویژه ای به انجام مسئولیتهای اجتماعی کرده است. شرکت لگو در اولین گام در سال ۲۰۱۴  مشارکت ۵۰ ساله خود با شرکت شل  برای حفاری در مناطق قطبی دنیا را پایان داد که در نگاه اول باعث شد تا بخشی از درآمد آنها از بین برود ولی بررسی ها نشان داده است این سیاست لگو باعث شد تا محبوبیت آنها در دنیا افزایش چشمگیری پیدا کند و میزان فروش محصولاتشان بالغ بر ۳۰ درصد رشد کند.

دومین شرکت برتر دنیا در انجام مسئولیت اجتماعی

 در سال ۲۰۱۹ ، شرکت لگو به عنوان یکی از برترین شرکتها از نظر انجام مسئولیتهای اجتماعی و دومین شرکت در فهرست ۱۰۰ شرکت محبوب دنیا معرفی شد. در این فهرست شرکتهای بزرگ و تاثیرگذار دنیا قرار داشتند و این اولین بار بود که شرکت لگو این جایگاه را به خود اختصاص داد.

 وب سایت classy در این مورد می نویسد:« لگو را می توان نماد شرکتی دانست که  با انجام مسئولیتهای اجتماعی به محبوبیت جهانی، رشد درآمد و سودآوری بیشتر رسید.»

این وب سایت درادامه گزارش خود از مشارکت شرکت لگو با صندوق حمایت از حیات وحش و تعهدش به کاهش ۱۰۰ درصدی  انتشار کربن توسط این شرکت  تا سال ۲۰۳۰ و استفاده از منابع انرژی احیا شدنی به عنوان بخشی از مسئولیتهای اجتماعی این شرکت نام برده است.

برنامه شرکت لگو برای جایگزینی صد درصدی مواد تجدیدپذیر تا سال 2030

توجه به محیط زیست

شرکت لگو با ایجاد مرکز تولید مواد اولیه سبز یا پایدار  که در ساخت محصولات شرکت استفاده می شوند، تلاش کرد تا توجه خود به محیط زیست را نشان دهد. لگو در وب سایت رسمی خود نوشته:«ما در حال مطالعه روی تولید مواد اولیه تولید محصولات  و مواد مورد استفاده برای بسته بندی اسباب بازی های تولیدی خود هستیم که از محصولات دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت تولید شده باشند و در فرایند تولید آنها آسیبی به محیط زیست وارد نشده باشد.»

 این شرکت در سال گذشته به عنوان شرکتی که بالاترین سطح اخلاق کاری را دارد معرفی شده است و بررسی ها نشان داده است که بالاترین استانداردهای حقوق بشری را در مقابل کارمندانش به کار می گیرد. به همین دلیل است که شرکت لگو در میان برترین شرکتهای دنیا از نظر کارمندان هم قرار دارد.

مبنع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیسهم شرکتهای بین المللی در انجام مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیکرونا و ضرورت هدف گذاری های تازه برای مسئولیتهای اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید