ضرورت انجام تحقیقات در حوزه مسئولیتهای اجتماعی

0
2745
ضرورت انجام تحقیقات در حوزه مسئولیتهای اجتماعی

در دنیای امروز ارایه اطلاعات صحیح در تصمیم گیری نقش تاثیر گذاری دارد و به همین دلیل اولین گام در موفقیت طرح های انجام مسئولیتهای اجتماعی ، سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با جمع آوری داده در زمینه تاثیر این سیاست روی اقتصاد کشور، جامعه ، فرهنگ و سپس روی عملکرد مالی شرکتها است

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:تحولات مهم اقتصادی و اجتماعی تاثیر زیادی روی میزان سرمایه گذاری شرکتها در زمینه انجام مسئولیتهای اجتماعی دارد. از جمله این تحولات می توان به برگزیت اشاره کرد که باعث شد تا بریتانیا با وضعیت تازه ای روبرو شود.

 طبق گزارشهای موجود بعد از انتشار خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سپس گزارشهایی که در مورد تاثیر این خروج روی عملکرد اقتصادی و بازار کار این کشور منتشر شد، بسیاری از شرکتها برای حفظ پس انداز خود و مقابله با نوسانات منفی مالی در سالهای آتی اقدام به کاهش سرمایه گذاری در حوزه مسئولیتهای اجتماعی کردند.

در این دوره دیدگاهی در میان شرکتهای بزرگ بریتانیایی مطرح شده بود که بر مبنای آن انجام مسئولیتهای اجتماعی نه یک ضرورت بلکه یک کار جامعه پسند و خوب معرفی می شد و به همین دلیل حذف بودجه تخصیص داده شده به این حوزه توسط شرکتها آغاز شد. اما کارشناسان اقتصادی این دیدگاه را نادرست می دانند و بر این باورند در دوره های بحرانی حضور شرکتها در عرصه مسئولیتهای اجتماعی ضروری تر است.ضمن اینکه این روزها دنیا با چالشی بسیار جدی روبرو است و این چالش تغییرات جوی و بحران های اقتصادی و انسانی ناشی از آن است. گزارشها نشان می دهد در صورتی که شرکتها از فعالیت در حوزه حفاظت از محیط زیست و پایداری اقتصادی امتناع کنند، آسیبهایی که به اقتصاد جهان وارد می شود، غیر قابل جبران خواهد بود.

ایجاد بانک اطلاعاتی

نکته دیگری که در این سالها توجه کمی به آن شده است، ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه های مرتبط با انجام مسئولیتهای اجتماعی است. در صورتی که در مورد ابعاد مختلف انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها و تاثیر آنها روی جامعه و اقتصاد کشور تحقیقات جامعی انجام شود و شرکتها بتوانند به راحتی به این داده ها دسترسی داشته باشند، خواهند توانست در مورد  نحوه حضور خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی به درستی تصمیم گیری کنند و فعالیتی را انتخاب کنند که بالاترین تاثیر را در جامعه دارد.

وب سایت سی اس ار در این مورد می نویسد:«در دنیای امروز ارایه اطلاعات صحیح در تصمیم گیری نقش تاثیر گذاری دارد و به همین دلیل اولین گام در موفقیت طرح های انجام مسئولیتهای اجتماعی ، سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با جمع آوری داده در زمینه تاثیر این سیاست روی اقتصاد کشور، جامعه ، فرهنگ و سپس روی عملکرد مالی  شرکتها است. مطالعاتی که تا کنون انجام شده است تنها به تاثیر این سیاست روی عملکرد مالی شرکت پرداخته است و ابعاد دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته است.»

مطلب قبلیزنجیره عرضه را فراموش نکنید
مطلب بعدیمدل مسئولیت اجتماعی کارول
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید