طرح اتحادیه هتلداران امارات برای نجات صنعت گردشگری

0
3143
مسئولیت اجتماعی اتحادیه هتلداران اماراتمسئولیت اجتماعی اتحادیه هتلداران امارات

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، اتحادیه هتلداران کشور امارات اعلام کرده است در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود ،حمایت از نیروی کار این صنعت و تامین رفاه آنها را در اولویت خود قرار داده است

در سال جدید میلادی که میراث بحران های بزرگ سال قبل را به دوش می کشد، در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتها که باید در این سال توسط شرکتهای بزرگ مد نظر قرار بگیرد، مسایل زیادی مطرح می شود. اکنون اقتصاد دنیا به واسطه همه گیری ویروس کرونا با چالشهای زیادی دست و پنجه نرم می کند و شمار زیادی از مردم تحت تاثیر این ویروس با آسیب مواجه شده اند.

صنعت گردشگری به ویژه در حوزه هتلداری یکی از صنایعی است که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده، زیرا با توقف حمل و نقل هوایی،دیگر خبری از مسافر تفریحی، تجاری و حتی پزشکی نبود. به همین دلیل فعالان این صنعت با مشکلات زیادی روبرو شدند و حل معضل نیروی کار این حوزه به یکی از اولویتهای شرکتهایی تبدیل شده است که مسئولیت اجتماعی خود را روی این حوزه متمرکز کرده اند.

طرح حمایتی اتحادیه هتلداران امارات

طبق گزارش منتشر شده توسط تراول دیلی نیوز، اتحادیه هتلداران کشور امارات اعلام کرده است به عنوان مسئولیت اجتماعی خود ،حمایت از نیروی کار این صنعت و تامین رفاه آنها را در اولویت خود قرار داده است. قرار است این اتحادیه، ارائه حداقل حقوق به نیروها، انجام تستهای سلامت روزانه از کارکنان و عدم  تعدیل نیرو را در دستور کار قرار دهد. ضمن اینکه در استخدام نیروی کار، اولویت خاصی قایل نباشند. به این معنا که همه امکان استخدام داشته باشند.

 بر اساس این گزارش کارکنان صنعت هتلداری به دلیل تعطیلی صنعت توریسم با مشکلات زیادی روبرو شده اند؛ ولی اتحادیه هتلداران امارات طرح حمایت مالی از کارکنان، عدم اجرای طرح تعدیل نیرو و  توجه به رفاه و امنیت اقتصادی این گروه را در دستور کار خود قرار داد.

در این گزارش آمده است:«انتظار می رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ صنعت هتلداری همچنان با چالشهای زیادی روبرو باشد. به همین دلیل حمایت از کارکنان این صنعت در اولویت است. از طرف دیگر باید زمینه ای برای حفظ سلامتی کارکنان این صنعت نیز فراهم شود. زیرا فعالان این صنعت به شدت در معرض آسیب قرار دارند.»

واکسیناسیون

اتحادیه هتلداران امارات در بخش دیگری از مسئولیت اجتماعی خود به ارایه کمک مالی به دولت برای تامین واکسن مورد نیاز مردم نیز اقدام می کند. امارات حجم زیادی واکسن خریداری کرده است و کشوری پیشگام در واکسیناسیون عمومی است. به همین دلیل انتظار می رود با سرعت بیشتری نسبت به دیگر کشورهای دنیا بتواند صنعت گردشگری را از رکود نجات دهد. این اتحادیه در ساخت کارخانه های واکسن سازی در امارات نیز سرمایه گذاری کرده است . هم اکنون امارات تولید واکسن سینوفارم چین و اسپوتنیک فایو روسیه را نیز در دستور کار دارد و انتظار می رود به یکی از کشورهای  مقصد مسافران برای دریافت واکسن تبدیل شود.

مطلب قبلیبابک یزدانی، فرشته نجات کسب و کارهای نوپا
مطلب بعدیاهدای ماسک و مایع ضدعفونی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید