قانونی برای اجباری شدن مسئولیت اجتماعی در هند

قانون مسئولیت اجتماعی اجباری شرکتها در هند
پارلمان کشور هند در سال ۲۰۱۳ قانونی را وضع کرد که بر مبنای این قانون انجام مسئولیتهای اجتماعی برای گروه خاصی از شرکتها اجباری شد.

پارلمان کشور هند در سال ۲۰۱۳ قانونی را وضع کرد که بر مبنای این قانون  انجام مسئولیتهای اجتماعی برای گروه خاصی از شرکتها اجباری شد.بر مبنای این قانون که در سال ۲۰۱۳ در پارلمان تصویب شد و در سال ۲۰۱۴ در کشور لازم الاجرا شد، شرکتهایی که ارزشی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار دارند و گردش مالی سالانه آنها بیش از ۱۵۰ میلیون دلار امریکا است باید دو درصد از سود خالص خود را سالانه برای انجام مسئولیتهای اجتماعی اختصاص دهند.

طبق این قانون تنها شرکتهایی در این گروه قرار می گیرند که سود خالص سالانه آنها به رقمی معادل ۷۵۰ هزار دلار می رسد  و بتوانند برای سه سال متوالی از نظر درآمد و سودآوری در این وضعیت قرار داشته باشند.

 طبق این قانون کمیته نظارت بر انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در پارلمان هند، باید بر نحوه هزینه کرد شرکتها در این زمینه نظارت داشته باشد و اطمینان حاصل کند که این بودجه هر ساله توسط شرکتها به انجام کارهای عام المنفعه اختصاص پیدا می کند.

طبق گزارش ایندیا تایمز مسئولیت اجتماعی شرکتها پیش از تصویب قانون در سال ۲۰۱۴ هم توسط شرکتها انجام می شد ولی با تصویب این قانون، جهت گیری استفاده از منابع مالی این شرکتها تغییر کرد.

بر مبنای این گزارش پیشتر این بودجه برای  ایجاد ساختمان ها و موسسات مختلف استفاده می شد به عنوان  مثال ساخت مدارس و بیمارستان ها با این بودجه انجام می شد ولی بعد از تصویب قانون مسئولیتهای اجتماعی در سال ۲۰۱۴ ،سرمایه گذاری روی حوزه های توسعه اجتماعی بود.

 ایندیا تایمز در گزارش خود به اهمیت این قانون اشاره کرده و می نویسد:« وضع این قانون در کشور هند که با مشکلات زیادی در زیر ساختها روبرو است و نیاز به سرمایه گذاری های زیادی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم دارد، مساله ای مهم و ضروری است. حال شرکتهای بزرگ و سودآور موظف هستند ۲ درصد از سودسالانه خود را برای اهداف انسان دوستانه و توسعه اجتماعی سرمایه گذاری کنند. اهدافی که منفعت آن نه تنها نصیب مردم بلکه نصیب کل اقتصاد کشور می شود و در دراز مدت تاثیرات آن ماندگار است.»

مطلب قبلیآیا مسئولیت اجتماعی شرکتها باید قانونی شود؟
مطلب بعدیداوود عابدی آملی؛ بنیانگذار گروه صنعتی تاژ
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید