داوود عابدی آملی؛ بنیانگذار گروه صنعتی تاژ

داوود عابدی آملی بنیان گذار شرکت تاژ

داوود عابدی آملی؛ بنیانگذار گروه صنعتی تاژ ، کار را از کودکی و با دستفروشی و پهن کردن بساط کنار خیابان شروع کرد ولی همیشه به درس علاقه بسیاری داشت و با پشتکار توانست در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر فارغ التحصیل شود. او با کار در کارخانه‌هایی مانند تولید دارو کسب تجربه کرد و در نهایت واحد صنعتی خود را راه‌اندازی کرد که امروز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در کشور است.

شرح زندگی داوود عابدی آملی؛ بنیانگذار گروه صنعتی تاژ :

داوود عابدی آملی یکی از بنیانگذاران صنعت شوینده در کشور و کسی است که بسیاری از محصولات شوینده را برای اولین بار در ایران تولید کرد. او بعد از فارغ‌التحصیل شدن در تعدادی از  کارخانه‌های دارویی، تولید محصولات بهداشتی و شیمیایی و حوزه پتروشیمی فعالیت کرد و با راه‌اندازی خطوط تولید محصولات جدید در کشور قدم‌های مهمی در توسعه صنایع وابسته به مواد شیمایی برداشت و از همین رو برخی از فعالان این حوزه به او لقب پدر صنعت شوینده کشور را داده‌اند.

داوود عابدی متولد ۱۳۱۶ (۸۲ سال) در شهر آمل است. در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و پدرش مغازه‌داری ساده بود. او از کودکی همزمان با تحصیل جلوی مغازه پدرش بساط پهن می‌کرد و لوازم التحریر، خوراکی، شانسی و چیزهای مختلفی می‌فروخت. همچنین باتوجه به اینکه استعداد زیادی در حساب و کتاب داشت دفاتر روزانه دخل و خرج مغازه پدرش را هم می نوشت. او همیشه جزو شاگردهای نمونه کلاس و مدرسه بود. او بعد از گرفتن دیپلم برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در آزمون ورودی دانشگاه‌ها پذیرفته شد و به دلیل علاقه شدید به نفت و گاز رشته مهندسی شیمی را در دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر امروز) انتخاب کرد.

او همزمان با تحصیل در دانشگاه کار هم می‌کرد و معمولا در تابستان‌ها در کارخانه‌های مختلف مشغول می‌شد. او در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه پلی‌تکنیک فارغ التحصیل و بعد از مدتی در پالایشگاه پتروشیمی پاسارگاد مشغول به کار شد. البته بعد از ۹ ماه از این شرکت بیرون آمد و به شرکت تولید دارو رفت. کار در شرکت تولید دارو برای عابدی تجربه ای بسیار گران قدر بود که ۱۲ سال طول کشید و او در این سال ها توانست با کمک دیگران تحولات مهمی را در تولید مواد شوینده و بهداشتی رقم بزند. البته بعد به امید راه اندازی مجموعه صنعتی خود از این مجموعه بازخرید شد و پولی که دریافت کرد را به عنوان سرمایه اولیه استفاده کرد. عابدی در سال ۱۳۶۴ اولین کارخانه خود را در قزوین راه‌اندازی کرد و بعد از سه سال در سال ۱۳۶۷ مجموعه ای صنعتی تاژ شکل گرفت که در سال ۱۳۶۸ افتتاح شد و در طول بیش از دو دهه فعالیت به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های مواد شوینده در کشور تبدیل شد.

داوود عابدی در طول بیش از ۵ دهه فعالیت صنعتی به خصوص به خاطر کارآفرینی در طول سه دهه گذشته بارها به عنوان صادرکننده و کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شده است. عابدی معتقد است که بیکاری بزرگترین درد هر فردی است. برخی از عابدی باتوجه به اینکه در راه‌اندازی برخی از خطوط تولید مواد شوینده برای نخستین بار در کشور نقش داشته است، به عنوان پدر صنعت شوینده یاد می کنند. دو سال پیش شرکت تاژ بخشی از سهام خود را به شرکت هنکل آلمان واگذار کرد.

مطلب قبلیقانونی برای اجباری شدن مسئولیت اجتماعی در هند
مطلب بعدیبودجه مسئولیت اجتماعی در خدمت واکسیناسیون عمومی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

یک دیدگاه

  1. با سلام و درود خدمت شما جناب مهندس آقای عابدی..باتقدیرو تشکر از مجموعه محصولات خودبتان .. جناب چرا رسید گی نمیکنید چرا سر زده بازرس نمی‌فرستند والا دوسه بار از محصولات شما خرید کردم همیشه سر خالی بودند چندروز پیش هم خریدکرده بودم کلا بجای مایع شوینده ماشین لباسشویی آب بود والا کپ کردم شوهرم با این حقوق کارگری روزی ۲۰۰ هزار تومان حلال نیست بخدا . قبض خرید رو نداشتم انداختمش دور .خودمم دیر فهمیدم . لطفاً رسیدگی کنید

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید