نقش مردم در ترغیب شرکتهای چینی برای فعالیت بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی
مردم و مسئولیت اجتماعی شرکتها

0
2433
نقش مردم در ترغیب شرکتهای چینی برای فعالیت بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی

نتایج یک تحقیق نشان می دهد مردم کشور چین نقش مهمی در افزایش مشارکت شرکتهای این کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی دارند.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها،در سالهای اخیر انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در چین با سرعت زیادی رشد کرده و دلیل این مساله افزایش آگاهی مردم در مورد این مساله و افزایش سطح تقاضا در مورد حضور شرکتها در انجام مسئولیتهای اجتماعی است.

طبق گزارشهای ارایه شده  توسط مرکز مطالعاتی PwC، بالغ بر ۷۰ درصد از مصرف کنندگان چینی، کالاهای مورد نیاز خود را از شرکتهایی می خرند که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعال باشند و زمینه فعالیت آنها در عرصه اجتماعی با دیدگاه آنها همسو باشد. به عنوان مثال اگر فردی دغدغه مسایل زیست محیطی را دارد، ترجیح می دهد تا محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از شرکتهایی خریداری کند که در این زمینه فعال هستند یا اگر فردی دغدغه مسایل آموزشی را دارد، تمایل دارد کالاهای مورد نیازش را از شرکتی بخرد که آموزش و مهارت آموزی را به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود انتخاب کرده است.

همین مطالعه به خوبی نشان می دهد چرا فعالیت شرکتها در این زمینه اهمیت دارد و چرا در سالهای اخیر فعالیت شرکتهای چینی در این حوزه رشد کرده است.

 اما در گزارش مرکز مطالعات PwC  به نکات دیگری هم اشاره شده است. از جمله اینکه مصرف کنندگان چینی عملکرد شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را با شرکتهای خارجی فعال در چین یا شرکتهای خارجی فعال در حوزه کاری شرکت چینی در دیگر کشورهای آسیایی مقایسه می کنند و انتظار دارند شرکت چینی  معادل یا بیش از همتای خارجی خود به انجام مسئولیتهای اجتماعی اهمیت دهد و خدمات رسانی به جامعه را در دستور کارش قرار دهد.

این مطالعه نشان می دهد مردم چین خواستار این هستند که شرکتها در چهار زمینه اقتصادی، انسانی، قانونی و اخلاقی به انجام مسئولیتهای اجتماعی بپردازند و تلاش کنند تا جامعه را از تمامی جهات ارتقا دهند. همین نرخ بالای تقاضا باعث  شد تا طی ۵ سال گذشته فعالیت شرکتهای چینی در این عرصه ۴۰ درصد رشد کند و در جریان کرونا هم شرکتهای چینی در مقایسه با شرکتهای غربی حمایت بیشتری از جامعه انجام دادند.

 این مرکز مطالعاتی نقش مصرف کنندگان و مردم را در مجاب کردن شرکتها برای فعالیت در این حوزه بسیار زیاد قلمداد می کند و بر این باور است از آنجاکه شرکتها برای کسب رضایت مصرف کننده و جذب مشتری از تمامی ابزارها استفاده می کنند، در صورتیکه مردم خواستار مشارکت شرکتها در عرصه های اجتماعی باشند، می توانند زمینه را برای این کار فراهم کنند و باعث سودرسانی به جامعه شوند.

مطلب قبلیبهترین زمان برای انجام مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیسه تغییر مهم جهان در پساکرونا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید