توزیع واکسن کووید 19 در لوای مسئولیت اجتماعی شرکتی

توزیع واکسن کووید 19 در لوای مسئولیت اجتماعی شرکتی

بر اساس درخواست شرکتها مبنی بر انجام  اقدامات لازم جهت تسریع در برنامه واکسیناسیون، دولت هند به زودی به شرکتهای بخش خصوصی اجازه می‌دهد تا نسبت به تهیه واکسن کووید 19 برای کارکنان و اعضای خانواده های آنها اقدام کنند.این فعالیت درصورتی که شامل جامعه محلی کسب وکارها باشد، جزو انجام تعهدات مسئولیت اجتماعی شرکتها پذیرفته خواهد شد.

در کشور هند مسئولیت اجتماعی شرکتی برای کسب و کارهای فعال در این کشور اجباری است.پارلمان کشور هند در سال ۲۰۱۳ قانونی را وضع کرد که بر مبنای این قانون  انجام مسئولیتهای اجتماعی برای گروه خاصی از شرکتها اجباری شد.بر مبنای این قانون، شرکتهایی که ارزشی بالغ بر ۷۵ میلیون دلار دارند و گردش مالی سالانه آنها بیش از ۱۵۰ میلیون دلار امریکا است باید دو درصد از سود خالص خود را سالانه برای انجام مسئولیتهای اجتماعی اختصاص دهند.

اکنون دولت هند اعلام کرده است که به زودی به شرکت ها اجازه داده می شود تا واکسن کووید 19(Covid-19)را برای واکسیناسیون کارکنان شرکت ها و اعضای خانواده آنها، تهیه کنند. تهیه واکسن شامل شرکتهایی می‌شود که هزینه هایی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتی را بر عهده دارند.

یک مقام دولتی هند به روزنامه اکونومیک تایمز گفته است:تا زمانی که بخشی از پروژه واکسیناسیون بر عهده جامعه باشد دولت نیز اقدام به صدور دستورالعمل‌هایی در قالب سوالات متداول در خصوص نحوه محاسبه چنین هزینه هایی تحت عنوان تعهدات CSR شرکتها، خواهد کرد .

شرکت هایی نظیر Reliance Industries ، Accenture ، Infosys و خدمات مشاوره ای تاتا گفته اند که هزینه واکسیناسیون را برای کارکنان واجد شرایط و اعضای خانواده آنها، تامین خواهند کرد.در حال حاضر، شرکت های هندی نمی توانند واکسن Covid-19 را خریداری کنند و واکسن کووید تنها در اختیار مراکز بهداشتی و بیمارستانها است.

طبق دستورالعمل های پیشنهادی، اگر شرکت ها هزینه واکسیناسیون افراد در جوامع محلی که در اطراف دفاتر یا کارخانه های شرکت ساکنند را بدون تبعیض بپردازند، پس از اعلام  آن به وزارت امور شرکت ها، می توانند آن را به عنوان فعالیتی درحوزه CSR در نظر بگیرند. این مقام مسئول با اشاره به درنظر گرفتن قواعد محاسبه چنین هزینه هایی تحت عنوان csr گفته است: به طور کلی، اگر توجه به جامعه محلی و ساکنان آن مناطق باشد به فرض اینکه کارکنان شرکت هم در آن مطقه مستقر باشند، می‌توان آن را تحت عنوان مسئولیت اجتماعی دسته بندی کرد،اما اگر فقط برای جامعه کارکنان شرکت باشد،خیر.

صنایع هند پیش از این از دولت خواسته بودند که هزینه های مربوط به واکسیناسیون برای کارکنانشان را بعنوان هزینه مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) آنها درنظر بگیرد.

 رومجی هام چاترجی ، “رئیس بنیاد بازخورد”، که راه حل های پایداری را در پروژه های توسعه روستایی و شهری ارائه می دهد، می گوید:”تا زمانی که تمام اقدامات احتیاطی برای کارگران مولد در صنعت انجام نشده باشد، نمی توانیم بگوییم که ما بر سلامت کارگران و در نهایت بر تولید ،کنترل کامل داریم. “

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

منبعeconomic times
مطلب قبلیساعت ها، نامهای غیر معمول و مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیبرگزاری نخستین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید