مسئولیت شرکتها در سال پیش رو

بحران کرونا در سال 2020 مسئولیت اجتماعی شرکتها را نیز تغییر داد

0
3162
مسئولیت اجتماعی شرکتها در قبال کارکنان در سال 2020

پیش از سال 2020 در تمامی دنیا حوزه های مشخصی برای انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکتها وجود داشت؛ ولی با گذشت زمان و تجربه پاندمی کرونا به نظر می رسد نیازهای دنیا تغییر کرده است و  شرکتها هم باید در انجام مسئولیتهای اجتماعی هدفمندتر عمل کنند.

مجله فوربس بر این باور است که در سال 2021 مردم از شرکتها می خواهند تا به عنوان بخشی از مسئولیتهای اجتماعی خود از کارکنانشان حمایت کنند. این حمایت هم می تواند به صورت مالی باشد و هم می تواند جنبه های دیگری مانند امکان اظهار نظر در مورد مسایل شرکت را در بر داشته باشد.

در مورد استراتژی حمایت از کارکنان می توان این طور بیان کرد که کارکنان از شرکتها می خواهند تا در شرایط بحرانی به سرعت اقدام به تعدیل نیرو نکنند، خدمات آموزشی در اختیار نیروی کار قرار دهند و به آنها کمک کنند تا از دوره های سخت اقتصادی عبور کنند.

 از طرف دیگر بعد از اعتراضات سال 2020 در امریکا که به دلیل کشته شدن شماری از سیاهپوستان در این کشور صورت گرفت، تقاضا برای برابری و مقابله با تبعیض نژادی و جنسیتی در محیط کاری به یک درخواست جدی توسط مردم تبدیل شد. به این معنا که شرکتهایی که می خواهند در حوزه های مسئولیتهای اجتماعی فعال باشند-یا اعتبار زیادی در میان مردم داشته باشند- موظف هستند ضمن ارائه فرصتهای شغلی برابر با نژادهای مختلف و زنان و مردان، برای آموزش اقلیت های نژادی در کشورها هم سرمایه گذاری کنند و برای همه در فضایی برابر، شغل ایجاد کنند.

همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی سال گذشته و تداوم بخشی از این مشکلات در سال جاری از شرکتها خواسته می شود تا به عنوان مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ارایه کمک های مالی به خیریه ها و نیازمندان کنند یا در تامین غذای مردم نیازمند کمک کنند.

 البته در سالهای قبل شرکتهای زیادی در این حوزه فعال بودند، ولی بحران کنونی باعث شده است تا تقاضا برای انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در این حوزه ها بیشتر شود.در سال 2021 شمار بیشتری از شرکتها در فضای مجازی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کردند تا از این طریق مردم را با شرایط تازه ای که در دنیا و در بازار کار ایجاد شده است آشنا کنند. این دوره های مجازی معمولا با همکاری داوطلبانه متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف در شرکتها انجام می شود و انتظار می رود در سال جدید میلادی شرکتهای بیشتری در این حوزه به انجام مسئولیتهای اجتماعی بپردازند.

در نهایت باید در نظر داشت در سالی که تمامی زندگی مردم به دلیل همه گیری کرونا تغییر کرده است،تغییر در روش انجام مسئولیتهای اجتماعی هم  ایجاد خواهدشد.

منبع:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلینقش مسئولیت اجتماعی در جذب سرمایه
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی تویوتا در پسا کرونا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید