از هر ۱۰ شرکت فعال در قاره آسیا، تنها یک شرکت انجام مسئولیت اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است
مسئولیت اجتماعی شرکتها در قاره آسیا

0
3099
مسئولیت اجتماعی شرکتها در قاره آسیا

انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها در قاره آسیا عمر زیادی ندارد و در سالهای اخیر تلاش زیادی شده است تا شرکتها خود را به عنوان عضوی حقوقی از جامعه در نظر بگیرند و مسئولیت خود را در مقابل جامعه انجام دهند.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها،مطالعات انجام شده توسط موسسه دیلویت نشان می دهد، از هر ۱۰ شرکت فعال در قاره آسیا، تنها یک شرکت انجام مسئولیتهای اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و برای انجام مسئولیتهای اجتماعی، استراتژی مشخصی ارایه کرده است. این مطالعه همچنین نشان میدهد شرکتهایی که انجام مسئولیتهای اجتماعی را در برنامه خود قرار داده اند نیز تنها از یک سوم از منابع مالی لازم برای انجام مسئولیت اجتماعی برخوردارند. البته عدم برخورداری از این منابع مالی به معنای عدم دسترسی به منابع مالی در شرکت نیست بلکه به معنای این است که انجام این کار در اولویت شرکتها نیست و سرمایه گذاری روی آن بسیار کم انجام می شود.

بررسی ها نشان می دهد از هر دو شرکت فعال در سنگاپور یک شرکت نقش فعالی در انجام مسئولیتهای اجتماعی دارد.در ۸۹ درصد از این شرکتها حمایت از کارمندان، ارایه کمکهای مالی بلاعوض به خیریه ها و نیازمندان و جمع آوری منابع مالی برای اجرای طرح های عام المنفعه را به عنوان روشی برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در نظر می گیرند.

در واقع شرکتهای آسیایی زمانی که نیاز به منابع مالی برای اجرای طرح های شرکت باشد، ترجیح می دهند از منابع مالی تخصیص یافته برای مسئولیتهای اجتماعی استفاده کنند و انجام مسئولیت اجتماعی را به تعویق بیاندازند.

برخی از کشورها در این قاره موفق تر از دیگر کشورها عمل می کنند. نمونه بارز آن کشور سنگاپور است. بررسی ها نشان می دهد از هر دو شرکت فعال در این کشور یک شرکت نقش فعالی در انجام مسئولیتهای اجتماعی دارد.در ۸۹ درصد از این شرکتها حمایت از کارمندان، ارایه کمکهای مالی بلاعوض به خیریه ها و نیازمندان و جمع آوری منابع مالی برای اجرای طرح های عام المنفعه را به عنوان روشی برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در نظر می گیرند.

در کشور سنگاپور دو نفر از هر پنج نفر از افراد حرفه ای فعال در مشاغل مختلف، خواستار مشارکت در کارهای داوطلبانه به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت هستند.

مطالعات انجام شده توسط موسسه دیلویت نشان می دهد شرکتهایی که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعال تر هستند، کارایی بالاتری دارند و کارکنان شرکت هم مشتاق تر در محیط کار حاضر می شوند. کارکنان این شرکتها هم برای مشارکت در مسئولیتهای اجتماعی شرکت تمایل زیادی نشان می دهند.امارها نشان می دهد ۶۶ درصد از کارکنان شاغل در شرکتهای فعال در عرصه مسئولیتهای اجتماعی تمایل زیادی برای انجام کارهای داوطلبانه عام المنفعه دارند.

مطلب قبلیمشارکت دولت آلمان در برنامه مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیقاره سبز، پیشگام در انجام مسئولیتهای اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید