قاره سبز، پیشگام در انجام مسئولیتهای اجتماعی

0
2896
پیشتازی اروپا در مسئولیت اجتماعی شرکتی

 با اینکه گزارشهای زیادی در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتها در امریکا ارایه می شود و آمارهای زیادی در مورد شرکتهای بزرگ امریکایی که در این زمینه فعال هستند منتشر می شود، ولی کارشناسان اروپایی بر این باورند این قاره قدمت بیشتری در حوزه انجام مسئولیتهای اجتماعی دارد و سازمان یافته تر در این حوزه کار می کند.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها در قاره اروپا انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها الزام قانونی ندارد ولی کمتر شرکتی را می توان یافت که در این زمینه فعالیت نکند. طبق گزارش ارایه شده توسط press-stories در سالهای اخیر اروپا در حوزه انجام مسئولیتهای اجتماعی فعال تر از دیگر قاره ها بوده است و شرکتهای فعال در این قاره تمرکز اصلی خود را روی تغییرات جوی و تلاش برای کاهش رد پای کربن قرار داده اند.

 بر مبنای گزارش های موجود این روند از سال ۲۰۱۶ تا کنون سرعت گرفته است و تعداد پروژه های فعال با انرژی های پاک و تعداد نیروگاه های فعال با انرژی های تجدید پذیر در این قاره رشد کرده است.

انتشار اوراق قرضه سبز

 اروپا اولین قاره ای بود که اوراق قرضه سبز را منتشر کرد و انتشار این اوراق قرضه به معنای جمع آوری منابع مالی توسط شرکتهای فعال در حوزه های زیست محیطی از بازار سهام بود. این سیاست در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار در اروپا استفاده شد و در ابتدا تصور می شد که استقبال اندکی از آن شود ولی بعد از اینکه مردم و دولتها متوجه شدند با منابع مالی جمع آوری شده  از این طریق چه پروژه هایی قابل اجرا است و چه تغییرات بزرگی در سطح جهانی امکان ایجاد را دارد، سرمایه گذاری روی آن افزایش یافت.

پیشتازی شرکتهای فرانسوی

فرانسه اولین کشور اروپایی بود که اوراق قرضه سبز را منتشر کرد.شرکتهای فرانسوی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نقش فعال تری در عرصه مسئولیتهای اجتماعی دارند و آمارها نشان می دهد بالغ بر ۳۴ درصد از شرکتهای این کشور، اولین و اصلی ترین سیاست خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را توجه به مسایل زیست محیطی و کاهش انتشار کربن اعلام کرده اند.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکتها در قاره آسیا
مطلب بعدیاپسون، الگوی شرکتهای ژاپنی در انجام مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید