مسئولیت اجتماعی شرکتها در قبال کارمندان

0
3520
شرکتها چگونه می توانند مسئولیت اجتماعی خود را در قبال کارمندانشان انجام دهند؟

شرکتها چگونه می توانند مسئولیت اجتماعی خود را در قبال کارمندانشان انجام دهند؟

یکی از حوزه های بسیار مهم مسئولیتهای اجتماعی شرکتها، مسئولیت آنها در مقابل کارمندانشان است. کارمندانی که در کسب درآمد شرکت سهیم بوده اند و عملکرد خوب آنها می تواند باعث افزایش درآمد شرکت شود.

اما سوال این است که چگونه یک شرکت می تواند مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل کارمندانش انجام دهد؟

اکونومیست در گزارشی به این سوال اینگونه پاسخ میدهد:« انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در مقابل کارمندان به معنای ایجاد فضایی مناسب برای کار است. دفاتر کاری مناسب و فضاهایی که کارمندان از حضور در آن احساس امنیت کنند و بتوانند کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

محیط کار باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند روی کارشان متمرکز شوند و از حمایتهای لازم در انجام کارشان برخوردار باشند. از طرف دیگر باید فضایی برای یادگیری در محیط کار فراهم باشد.

 این مساله در شرایط امروز دنیا که زندگی و کار با سرعت زیادی در حال تغییر است اهمیت بیشتری دارد. »

چهارمین انقلاب صنعتی

 در ادامه این گزارش به تحولاتی که در بازار کار دنیا به دلیل ورود به چهارمین انقلاب صنعتی ایجاد شد، آمده است: «باید شرایط کاری در شرکت به گونه ای باشد که کارمندان را قدرتمند تر کند، مهارتهای تازه به آنها آموزش دهد و این امکان را برای آنها فراهم کند که در شرایط در حال تغییر دنیا بتوانند فرصتهای شغلی مناسبی برای خود ایجاد کنند.»

بنابراین ایجاد دوره های آموزشی رایگان برای کارمندان شرکت، اعم از آموزشهای تئوری یا آموزشهای مهارتی  یکی از مهمترین مسئولیتهای شرکتها است.

این مسئولیت در دنیای پسا کرونا اهمیت بیشتری خواهد داشت زیرا هم نحوه کار در شرکتها با سرعت تغییر می کند و هم نیازهای بازار تغییر می کند.

همه گیری کرونا

اکونومیست می نویسد:« همه گیری کرونا باعث شد تا ما سریعتر از آنچه انتظارش را داشتیم، به سمت چهارمین انقلاب صنعتی حرکت کنیم و نقش تکنولوژی در زندگی ما افزایش یابد.

با افزایش نقش تکنولوژی، بسیاری از مشاغل از بین می رود و مشاغلی که نیاز به دانش بالایی دارد جایگزین آن می شود و در این دوره گذر آموزش امری ضروری است.»

در پایان باید گفت در سالهای پیش رو، بسیاری از افراد به دلیل اتوماسیون و افزایش استفاده از رباتها کارشان را از دست می دهند و این مسئولیت شرکتها است که با سرمایه گذاری روی بخش آموزش نیروی کار و ایجاد مهارتهای تازه در آنها، امکان  اشتغال در حوزه های دیگر را برای آنها فراهم کنند.

توجه شرکتها به این مسئولیت مهم اجتماعی شان می تواند رشد پایدار اقتصاد را به همراه بیاورد.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مونا مشهدی رجبی

مطلب قبلیصدور اولین اوراق قرضه سبز با ارزش ۵.۷۵ میلیارد دلار
مطلب بعدیمطالعه تاریخی مفهوم مسئولیتهای اجتماعی شرکتها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید