اپسون، الگوی شرکتهای ژاپنی در انجام مسئولیت اجتماعی

0
2739
اپسون، الگوی شرکتهای ژاپنی در انجام مسئولیت اجتماعی
هر کس می تواند یک انتخاب سبز داشته باشد. با هم ، در حالی که با چالش های جدید در دنیا روبرو هستیم ، باید بیشتر تلاش کنیم تا گزینه های درست را انتخاب کنیم و آینده ای پایدارتر برای مردم خود و کره زمین ایجاد کنیم. " کازویوشی یاماموتو ، رئیس اپسون اروپا

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها: شرکت اپسون یکی از شرکتهای بزرگ کشور ژاپن است که در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در انجام مسئولیتهای اجتماعی انجام  داده است. این شرکت در گزارش اخیر خود از وجود برنامه هدفمند در  این حوزه خبر داده است.

 در این گزارش آمده است:« شرکت اپسون چندین حوزه را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان به حفاظت از محیط زیست، توسعه فعالیتهای تحقیقاتی و مطالعاتی و تلاش برای ارتقای سطح آموزش و مهارت آموزی در نیروی انسانی اشاره کرد. اما ارایه گزارش در مورد این فعالیتها تنها کاری نیست که شرکت اپسون انجام می دهد بلکه این شرکت بر این باور است که باید تاثیر این سیاستها روی جامعه هدف مشهود باشد. به همین دلیل به صورت دوره ای  نظرسنجی هایی از مردمی که هدف اصلی در اجرای این طرح های اجتماعی بودند، انجام می شود و بر مبنای نتایج این نظر سنجی ها در مورد نحوه اجرای  مسئولیتهای اجتماعی در دوره های بعدی تصمیم گیری می شود.»

شرکت اپسون در سال 2019 مقام  EcoVadis Gold را برای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بدست  آورد
شرکت اپسون در سال 2019 مقام EcoVadis Gold را برای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بدست آورد

 نشریه سی اس ار در این مورد می نویسد:« انجام مسئولیتهای اجتماعی در ژاپن نهادینه شده است ولی شرکت اپسون به دلیل تلاش برای محسوس بودن نتیجه طرح های اجتماعی اجرا شده توسط آنها در میان شرکتهای ژاپنی برجسته است.»

 از جمله فعالیتهای این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در سال 2020 می توان به موارد زیر اشاره کرد:« افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان در مورد مشکلات زیست محیطی و تلاش برای همسو کردن آنها با سیاستهای دوستدار محیط زیست،کنترل مصرف اب و حفاظت از تنوع زیستی و کنترل انتشار کربن از طریق استفاده از سوختهای پاک و در نهایت بازیافت منابع از مهمترین سیاستهایی است که شرک اپسون در سالهای اخیر دنبال کرده است.»

 در سال گذشته شرکت اپسون حمایت از نیروی کار فعال در شرکت،عدم اجرای طرح تعدیل نیرو، فراهم کردن امکان مهارت آموزی و ارایه آموزشهای مرتبط با دنیای تکنولوژی و در نهایت ارایه کمک های مالی ضروری به نیروهایی که در این دوره با چالشهای مالی روبرو شده بودند را نیز در  فهرست مسئولیتهای اجتماعی خود قرار داد.

مطلب قبلیقاره سبز، پیشگام در انجام مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی و مشوق های مالی دولت ترکیه
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید