ترکیه انجام مسئولیتهای اجتماعی در حوزه محیط زیست را در اولویت قرار داده است
مسئولیت اجتماعی و مشوق های مالی دولت ترکیه

0
2981
مسئولیت اجتماعی و مشوق های مالی دولت ترکیه

انجام مسئولیت اجتماعی در کشور ترکیه در سالهای اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از نشریه triplepundit توجه به مسایل زیست محیطی در کشور ترکیه بیشتر شده و زمینه برای سرمایه گذاری بیشتر شرکتها در این حوزه فراهم شده است.

دولت ترکیه برای تشویق شرکتها برای فعالیت در حوزه محیط زیست، اقدام به ارایه کمک های مالی به این شرکتها کرده است. این نشریه می نویسد:«شرکتهایی که مسئولیتهای اجتماعی خود را در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار انجام می دهند و این طرح را تا سال ۲۰۲۳ ادامه دهند، برنده دریافت کمک های مالی و نشان های ملی می شوند که می تواند به اعتبار آنها بیفزاید.»

در همین زمینه:مسئولیت اجتماعی شرکتی در ترکیه

 تا کنون چندین شرکت توانسته اند نشان اعتبار به دلیل فعالیت در حوزه محیط زیست در عرصه مسئولیتهای اجتماعی را دریافت کنند و این نشان های اعتبار به دلیل عملکرد مناسب در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به آنها اختصاص پیدا کرده است.

خط لوله باکو-جیحان

 اولین نشان به پروژه ساخت خط لوله باکو-تفلیس- جیحان اختصاص پیدا کرد. این شرکت تلاش کرده تا در اجرای پروژه کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند، انتشار کربن را به حداقل برساند و در نهایت رشد پایدار تولید را تجربه کند.»

دوغوش هلدینگ

دومین نشان اعتبار به گروه رسانه ای دوغوش(Doğuş Grubu) بخاطر فعالیتهای زیست محیطی اهدا شده است. شرکت دوغوش برای تامین انرژی مورد نیاز خود اقدام به استفاده از انرژی های پاک کرده است و در کاهش استفاده از سوختهای فسیلی سیاستگذاری های زیادی انجام داده است.

افزایش سرمایه گذاری در توسعه فضای سبز در کشور ترکیه، به خصوص در اطراف دفاتر اصلی کاری این هلدینگ رسانه ای  نیز بخش دیگری از طرح های اجرا شده توسط آنها است. شرکت “دوغوش” بعد از دریافت نشان اعتبار، بیانیه ای منتشر کرد و نوشت:« موسسات رسانه ای به دلیل نقشی که در اطلاع رسانی و ارایه اطلاعات صحیح به مردم دارند، می توانند در جامعه بسیار تاثیر گذار باشند. به همین دلیل است که حضور پررنگ این شرکتها در عرصه محیط زیست و تخصیص بودجه های کلان برای فعالیت در این زمینه به عنوان بخشی از مسئولیتهای اجتماعی شان می تواند تغییراتی ماندگار در جامعه و جهت گیری جامعه به سمت رشد پایدار اقتصادی داشته باشد.

مطلب قبلیاپسون، الگوی شرکتهای ژاپنی در انجام مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیاروپا،موفق ترین الگوی دنیا در مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید