رمز موفقیت شرکتها در انجام مسئولیت اجتماعی

رمز موفقیت شرکتها در انجام مسئولیت اجتماعی
رمز موفقیت شرکتها در انجام مسئولیتهای اجتماعی

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، با وجود اینکه اغلب شرکتها در مورد ضرورت و اهمیت انجام مسئولیتهای اجتماعی اتفاق نظر دارند ولی شمار شرکتهایی که در این زمینه موفق ظاهر می‌شوند چندان زیاد نیست و دلیل این مساله هم آگاهی اندک آنها در مورد روش اجرای صحیح این طرح است.

همان اندازه که انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکتها اهمیت دارد، انتخاب نوع مسئولیت اجتماعی و نحوه اجرای آن نیز مهم است. شرکتی می‌تواند از این سیاست بهترین نتیجه را بگیرد که تمامی اعضای خود را در اجرای این وظیفه اجتماعی همراه کند و هم در حوزه تصمیم‌گیری و هم در حوزه اجرا از پتانسیل های آنها بهره بگیرد.

رمز موفقیت شرکتها در انجام مسئولیت اجتماعی

 طبق گزارش منتشر شده توسط  نشریه سی اس آر شرکتی می تواند بهترین نتیجه را از اجرای طرح های مسئولیتهای اجتماعی خود بگیرد که این طرح را به صورت پروژه ای داخلی در شرکت تعریف کند و تمامی افراد فعال در شرکت را درگیر این پروژه کند. در این صورت تمامی کارمندان می توانند در اجرای طرح به شرکت کنند و هریک به تنهایی نقش معرفی و تبلیغات را برای شرکت ایفا کنند.

مشارکت کارمندان

نشریه سی‌اس‌آر در ادامه می‌نویسد: «زمانی که مشخص شد در چه حوزه ای می خواهید مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهید، طرح های اولیه را تهیه کنید و به سرعت تمامی کارمندان شرکت را در اجرای بخشهای مختلف طرح مشارکت دهید.

آنها می توانند در طراحی و روش اجرای طرح هم با شما همکاری کنند و حتی این مشارکت می تواند شما را به ایده های ناب و منحصر به فردی برساند.

در بسیاری از شرکتهای موفق در حوزه مسئولیتهای اجتماعی مشارکت دادن کارمندان شرکت نه در مرحله اجرا بلکه در مرحله تصمیم‌گیری در مورد نوع مسئولیت اجتماعی شرکت، انجام می شود. این نوع مشارکت به معنای یک همکاری جمعی برای یک منفعت رسانی عمومی است.»

مایکل بویتون پژوهشگر حوزه مسئولیتهای اجتماعی بر این باور است که فارغ از اینکه شرکت کدام استراتژی را در پیش می گیرد، باید در مورد آن صحبت کند. توضیح در مورد استراتژی، اهداف و روش اجرای آن می تواند این پروژه را به یک پروژه بزرگ درشرکت تبدیل کند و تمامی اعضا به مشارکت در اجرای آن می‌پردازند.

البته مشارکت دادن اعضای شرکت در مرحله تصمیم‌گیری در مورد نوع مسئولیت اجتماعی به روشهای دیگر اولویت دارد. اولیور کایلی، پژوهشگرحوزه مسئولیت اجتماعی در مصاحبه ای با نشریه سی‌اس‌آر می‌گوید: «اگر تصمیم‌گیری در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت پشت درهای بسته و بدون اطلاع دیگر کارکنان شرکت انجام شود، این گمانه زنی ایجاد می شود که آنها با اهداف دیگری تصمیم گیری کرده اند.»

این روش را می توان روشی برد-برد در انجام مسئولیتهای اجتماعی دانست. روشی که می تواند بازدهی  انجام مسیولیتهای اجتماعی را به حداکثر برساند و بهترین نتیجه را برای جامعه و شرکت در بر داشته باشد.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکتها و سه اشتباه رایج
مطلب بعدیچهار دسته اصلی انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید