چهار دسته اصلی انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی

چهار دسته اصلی مسئولیت اجتماعی شرکتی

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها،شرکتهای بزرگ و کوچک بسته به نوع صنعتی که در آن مشغول هستند، مسئولیتهای اجتماعی خود را انتخاب می کنند و تلاش می کنند تا با تداوم حضور در آن حوزه نام خود را به عنوان یک شرکت مسئول در دنیا مطرح کنند. مطالعات انجام شده طی ۲۰ سال اخیر نشان می دهد مسئولیتهای اجتماعی انجام شده توسط شرکتها را می توان به چهار دسته مهم تقسیم کرد که هر یک از شرکتها در یکی از این دسته ها فعال هستند.

مسئولیت اجتماعی شرکتی

چهار حوزه اصلی انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها

اول؛ محیط زیست:

یکی از اصلی ترین حوزه های تمرکز شرکتها در انجام مسئولیتهای اجتماعی حوزه محیط زیست است. شرکتها و کسب و کارهای مختلف فارغ از بزرگی یا کوچکی شان در فرایند انجام کارشان حجم زیادی کربن تولید می کنند که در اصطلاح به ان ردپای کربنی شرکت می گویند . هر گامی که شرکت در جهت کوچک کردن یا از بین بردن رد پای کربنی خود بر می دارد می تواند به  عنوان یک گام مهم در جهت حفاظت از محیط زیست برای تمامی انسانهای ساکن روی زمین باشد و اصلی ترین مسئولیتی است که در این سالها توسط  شرکتها انجام شده است.

دوم؛ فعالیتهای انسان دوستانه:

شرکتها می توانند از طریق انجام کارهای خیرخواهانه و ارایه کمکهای مالی یا خدمات یا کالا  به خیریه ها و مراکز کمک رسانی به نیازمندان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند. بسیاری از شرکتها برای انجام مسئولیتهای اجتماعی خود اقدام به همکاری با موسسات خیریه در ارایه خدمات می‌کنند و وقت و نیروی انسانی لازم برای انجام کارهای خیریه را در اختیار این سازمانها قرار می‌دهند. مساله مهم این است که از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارند برای کمک رسانی به نیازمندان استفاده کنند و نوع کمک بسته به پتانسیل و توانمندی‌های شرکت دارد.

سوم؛ حمایت از نیروی کار:

یکی از مهمترین مسئولیت شرکتها در قبال نیروی کاری شرکت است. در صورتی که محیط کار، محیطی عادلانه و اخلاق مدار باشد و فرصتهای لازم برای رشد و بهره‌مندی از منافع کار برای همه فراهم باشد، شرکت توانسته‌است در این حوزه موفق عمل کند. ارایه خدمات لازم برای آموزش نیروی کار و همسو کردن اطلاعات و مهارتهای آنها با نیازهای تازه بازار یکی دیگر از حوزه هایی است که شرکتها می توانند در آن فعالیت کنند و مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام دهند.

چهارم؛ ارایه خدمات داوطلبانه:

انجام کارهای داوطلبانه که منافع عمومی داشته باشد به معنای اختصاص زمان افراد شرکت برای انجام مسئولیتهای اجتماعی است. شرکتهای زیادی در سالهای اخیر وارد این حوزه شده‌اند و تلاش کردند تا زمان خود را برای ارایه خدمات به کودکان بی سرپرست یا ارایه خدمات آموزشی رایگان به افراد متقاضی اختصاص دهند و مطالعات نشان داده است که این کارها اثر بخشی بالایی داشته است.

مطلب قبلیرمز موفقیت شرکتها در انجام مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیهند؛ تنها کشوری که انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها اجباری است
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید