نوکور، شرکتی نوآور در انجام مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد سازی نوکور امریکا
شرکت فولادسازی نوکور که یکی از بزرگترین فولادسازان دنیا است، اخیرا اعلام کرده است برای انجام مسئولیتهای اجتماعی خود اقدام به ساخت یک کارخانه تولید برق خورشیدی خواهد کرد

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:در مورد شرکتهایی که مسئولیتهای اجتماعی خود را در حوزه محیط زیست انجام می دهند، اطلاعات زیادی وجود دارد ولی تا کنون کمتر شرکت صنعتی بوده است که در این مسیر ورود کرده باشد. آن هم  شرکتی که در صنعت فولادسازی فعالیت می کند و تامین انرژی برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 شرکت فولادسازی نوکور که یکی از بزرگترین فولادسازان دنیا است، اخیرا اعلام کرده است برای انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ساخت یک کارخانه تولید برق خورشیدی خواهد کرد که انرژی تولید شده در این کارخانه در کارخانه فولادسازی نوکور در ایالت تگزاس امریکا استفاده خواهد شد.

بر مبنای این گزارش  نوکور در نظر دارد این کارخانه را در ایالتی احداث کند که یکی از ایالتهای نفت خیز امریکا است ولی به دلیل ضرورت کاهش وابستگی به نفت و تنزل انتشار کربن درصدد است این سرمایه گذاری را انجام دهد.

این کارخانه تولید کننده برق خورشیدی که احداث آن از تابستان سال ۲۰۲۲ شروع می شود و از فصل دوم سال ۲۰۲۳ می تواند برق خورشیدی کارخانه را تامین کند، توان عرضه برق مصرفی ۵۰ هزار خانوار ساکن در تگزاس را نیز دارد.

مساله مهم در مورد این مسئولیت اجتماعی مهم که توسط شرکت فولادسازی نوکور انجام شده است، تاثیر این کار در کاهش انتشار کربن در صنعت فولادسازی است. صنعت فولادسازی یکی از صنایع آلاینده است که در سالهای اخیر انتقادهای زیادی به آن شده است. به همین دلیل شرکتهای فولادسازی در صدد برآمدند تا با سیاستهایی زمینه را برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی را فراهم کنند.

 نوکور اولین شرکت فولادسازی است که در نظر دارد سوخت مورد نیاز خود را به طور کامل از انرژی خورشیدی تامین کند و اولین شرکت فولادسازی است که در ساخت کارخانه تولید برق خورشیدی سرمایه گذاری کرده است.

سایت استیل اینداستری در این مورد نوشت:« مسئولیت اجتماعی شرکتها در حوزه های مختلفی است و شرکت نوکور  برای انجام مسئولیت اجتماعی خود گام بلندی برداشته است. در واقع سرمایه گذاری در ساخت کارخانه تولید برق خورشیدی یک سرمایه گذاری سودآور است که احداث و تداوم کار در این کارخانه باعث ایجاد فرصتهای شغلی زیادی در منطقه می شود و از طرف دیگر با جایگزین کردن سوخت خورشیدی به جای انرژی های فسیلی، گام بلندی در کاهش انتشار کربن و حفاظت از محیط زیست برداشته است. »

این وب سایت بر این باور است که شرکتها در انجام مسئولیتهای اجتماعی خود تنها به یک مساله نباید توجه داشته باشند و اگر بتوانند حوزه های مختلفی – از قبیل توجه به محیط زیست و ایجاد اشتغال- را همزمان مد نظر قرار دهند، می توانند تاثیر بسزایی در جامعه ایجاد کنند. این تاثیر در شرایط کنونی که اقتصاد دنیا با بحران های بزرگی روبرو است از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطلب قبلیسید محمد احرامیان، کارآفرین صنعت فولاد
مطلب بعدیپنج بخش اصلی مسئولیتهای اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید