سید محمد احرامیان، کارآفرین صنعت فولاد

سید محمد احرامیان
سید محمد احرامیان،کارآفرین و موسس شرکت نورد و فولاد یزد

سید محمد احرامیان، کارآفرین صنعت فولاد را از مدیران با سابقه صنعتی کشور و مدیران کارکشته یزدی باید دانست که در طول بیش از ۴۰ سال گذشته و باوجود فراز و فرودهای کشور از جنگ گرفته تا تحولات سیاسی، اقتصادی، تحریم‌ها و… همیشه نگاه رو به توسعه داشته‌اند و در همین سال‌های سخت مجموعه‌های اقتصادی بزرگی همچون کارخانه فولاد تاسیس کرده و گسترش داده‌اند.

زندگینامه سید محمد احرامیان بنیانگذار فولاد یزد

سید محمد احرامیان، کارآفرین صنعت فولاد و صنایع معدنی کشور است؛ کسی که خود دانش آموخته دانشگاه و مهندسی است و درست در سالی که کشور با جنگ تحمیلی رو به رو شد (۱۳۵۹) و در اوج مشکلات به فکر راه‌اندازی شرکت نورد و فولاد یزد افتاد و در طول حدود ۴ دهه فعالیت این مجموعه همیشه به توسعه آن و اضافه کردن خطوط جدید و کامل کردن زنجیره تولید در مجموعه صنعتی نورد فولاد یزد فکر کرد تاجایی که این مجموعه هم اکنون یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی فولادسازی زیر مجموعه بخش خصوصی در کشور است. این مجموعه صنعتی در راستای تکمیل زنجیره تولید خود هم اکنون دارای زیر مجموعه‌هایی شامل معدن سنگ آهن سورک و کارخانه کنسانتره آن، کارخانه گندله اردکان و… است. همچنین یکی از گام های مهم گسترش این مجموعه راه اندازی شرت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد در سال ۱۳۷۵ بوده است. علاوه براین راه اندازی مجتمع صنعت و معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرنیان یکی دیگر از اقدامات مهم احرامیان در صنعت فولاد بوده است. این شرکت به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت نورد فولاد یزد فعالیت معدنی مستمر در زمینه اکتشاف-استخراج و فرآوری مواد معدنی به خصوص سنگ آهن را از سال ۱۳۸۷ و با هدف نهایی تکمیل چرخه فولاد شروع کرد و در حال حاضر این مجموعه شامل معادن سنگ آهن سادات سیریز و کارخانه کنسانتره آن، معدن دولومیت سرچاهان، سنگ آهن کوه دم و معدن پلی متال بنوید است.

یکی از ابتکارات این شرکت تولید فولاد اقتصادی است؛ ‏‎‎در‏‎ ‎ساختمان وجه‏‎ ‎تمایز‏‎ ‎فولاد‏‎ ‎اقتصادی‏‎ ‎با‏‎ ‎سایر‏‎ ‎فولادهای‏‎ ‎موجود‏‎ ‎در‏‎ ‎بازار،‏‎ ‎‎‎کاهش‏‎ ‎هزینه‏‎ ‎تمام‏‎ ‎شده‏‎ ‎برای‏‎ ‎دستیابی‏‎ ‎به‏‎ ‎واحد‏‎ ‎استحکام ‏‎)‎استقامت‏‎ ( ‎است‏‎.‎‏ بدین‏‎ ‎معنی‏‎ ‎که‏‎ ‎هر‏‎ ‎چه‏‎ ‎هزینه‌ی‏‎ ‎یک‏‎ ‎واحد‏‎ ‎استقامت‏‎ ‎کمتر‏‎ ‎باشد‏‎ ‎آن‏‎ ‎‎‎فولاد‏‎ ‎اقتصادی‌تر‏‎ ‎خواهد‏‎ ‎بود‏‎.‎‏ محصولات‏‎ ‎فولاد‏‎ ‎یزد‏‎ ‎اساس‏‎ ‎تمایز‏‎ ‎خود‏‎ ‎را‏‎ ‎در‏‎ ‎اقتصادی‏‎ ‎کردن‏‎ ‎مصرف‏‎ ‎فولاد‏‎ ‎در‏‎ ‎ساخت‏‎ ‎و‏‎ ‎ساز‏‎ ‎بنا‏‎ ‎نهاده‏‎ ‎‎‎است.‏‎ ‎ارائه‏‎ ‎سرویس‌های‏‎ ‎جانبی‏‎ ‎و‏‎ ‎ارتباط‏‎ ‎مستقیم‏‎ ‎با‏‎ ‎مصرف‏‎ ‎کننده،‏‎ ‎پاسخگویی‏‎ ‎به‏‎ ‎نیازهای‏‎ ‎خاص‏‎ ‎مشتریان،‏‎ ‎تحقیق‏‎ ‎و‏‎ ‎توسعه‏‎ ‎مداوم‏‎ ‎و‏‎ ‎طراحی‏‎ ‎‎‎محصولات‏‎ ‎جدید‏‎ ‎فولادی‏‎ ‎برای‏‎ ‎کاهش‏‎ ‎هر‏‎ ‎چه‏‎ ‎بیشتر‏‎ ‎هزینه‌ها از جمله اقدامات فولاد یزد برای جلب نظر مشتریانش است. مجتمع فولاد یزد بیش از ۱۲ محصول را در سبد تولیدات خود ارائه می دهد که در مجتمع های فولادی و معدنی بخش خصوصی ایران بی سابقه است. در مجتمع فولاد یزد هم اکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و این مجتمع بیش از ۸۰۰ مشتری عمده دارد.

سید محمد احرامیان علاوه بر فعالیت های معدنی و صنعت فولاد در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته مسئولیت‌های مدیریتی هم در استان یزد برعهده داشته است که از آن جمله می‌توان به مدیر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اشاره کرد. او همچنین عضو هیات مدیره بیمارستان بین‌المللی قلب محمد رسول الله یزد بوده است. احرامیان همچنین برای کارهای تشکیلاتی و صنفی هم اهمیت قائل است تا جایی که سال‌ها رئیس انجمن سنگ آهن یزد بود. 

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی، مفهومی با قدمت یک قرن
مطلب بعدینوکور، شرکتی نوآور در انجام مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید