هدف مایکروسافت در انجام مسئولیت اجتماعی

هدف مایکروسافت در انجام مسئولیت اجتماعی

یکی از شرکتهای فعال در عرصه مسئولیت اجتماعی، شرکت مایکروسافت است که برای انجام مسئولیتهای اجتماعی تنها به  جامعه ای که در آن فعالیت می کند، اکتفا نکرده است، بلکه در تلاش است تا فعالیتهای انسان دوستانه خود را در سراسر دنیا انجام دهد.

در سالهای اخیر خبرهای زیادی در مورد سرمایه گذاریهای این شرکت در زمینه آموزش و ارایه خدمات الکترونیکی به کودکان و نوجوانان فقیر منتشر شده و نام بنیانگدار این شرکت هم با فعالیتهای انسان دوستانه در دنیا گره خورده است. 

شرکت مایکروسافت در وب سایت خود بر ضرورت آموزش به عنوان عامل تقویت توان افراد در مدیریت زندگی  اشاره کرده و نوشته است:« افرادی که بتوانند با دنیای تکنولوژی آشنا شوند و از مهارتهای مناسب برای بازار امروز دنیا برخوردار شوند، خواهند توانست از فقر و بحران های انسانی و اقتصادی رهایی یابند.»

 این شرکت طی دهه های اخیر در زمره فعال ترین شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی بوده و همواره نامش در رده بندی های جهانی و منطقه ای شنیده می شود. شرکت مایکروسافت قدرتمندتر کردن انسانها از طریق دسترسی به آموزش و تکنولوژی را به عنوان اصلی ترین طرح خود برای انجام مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته و به همین دلیل طرح های زیادی در کشورهای فقیر افریقایی و آسیایی اجرا کرده است.

طبق گزارش ارایه شده توسط شرکت مایکروسافت، این شرکت تا انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی، آموزشهای مرتبط با علم کامپیوتر و استفاده از اینترنت را به ۱۲ میلیون جوان در ۵۴ کشور فقیر و در حال توسعه ارایه داده تا از این طریق زمینه را برای قدرتمند شدن آنها در عرصه اقتصادی و اجتماعی فراهم کند. از طرف دیگر  صرف بودجه ای بالغ بر ۳ میلیارد دلار برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانوادگی در کشورهای در حال توسعه و فقیر صرف کرده است. این بودجه در امریکا صرف حمایت از مشاغل خانوادگی اقلیت ها، به خصوص سیاهپوستان شده است.

از طرف دیگر در سال گذشته خبر از تخصیص بودجه ۱.۴ میلیارد دلاری توسط مایکروسافت برای ارایه خدمات نرم افزاری و خدمات کامپیوتری به کشورهای در حال توسعه منتشر شد. این شرکت سرمایه گذاری در کاهش انتشار کربن را نیز شروع کرده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ به یکی از شرکتهای سبز فعال در اقتصاد دنیا تبدیل شود و از این طریق به حمایت از محیط زیست بپردازد.

 در سال ۲۰۲۰ نیز شرکت مایکروسافت ۱.۹ میلیارد دلار بودجه به کسب و کارهای کوچک اختصاص داد و تلاش کرد تا در این حوزه به حمایت از جامعه بپردازد.

مطلب قبلیاهمیت مشارکت کارکنان در مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیاهدای دستگاه تشخیص بیماری تنفسی به بیمارستان مفید
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید