کمک فدکس به سازمانهاهای حامی محیط زیست

شرکت فدکس (Fedex ) اعلام کرده است ۶۰۰ هزار دلار به ۱۲ ان جی او و موسسه فعال در زمینه ارایه راه حل های سبز برای اقتصاد دنیا اختصاص خواهد داد

0
3018
ورود فدکس به انجام مسولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست

تغییرات جوی اصلی ترین و بزرگترین مشکلی است که جهان را تهدید می کند و شرکتهای بزرگ برای انجام مسولیتهای اجتماعی در این زمینه وارد عمل شده اند.از جمله این شرکتها می توان به شرکت چند ملیتی فدکس اشاره کرد.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، شرکت فدکس (Fedex ) اعلام کرده است ۶۰۰ هزار دلار  به ۱۲ ان جی او و موسسه فعال در زمینه ارایه راه حل های سبز برای اقتصاد دنیا اختصاص خواهد داد.این ۱۲ موسسه در قاره های مختلف فعالیت خواهند کرد و معیار اصلی انتخاب آنها سیاستهای به کار گرفته شده توسط این موسسات و ان جی او ها در عرصه زیست محیطی است.

قرار بر این است که هر یک از این ان جی او ها ۵۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کنند و این بودجه برای اجرای طرح های حامی محیط زیست در این موسسات صرف خواهد شد.

پیش از این هم فدکس منابع مالی مرتبط با بخش مسولیتهای اجتماعی خود را در حوزه حفاظت از محیط زیست صرف کرده بود، ولی  این اولین باری است که میزان کمک مالی به ۶۰۰ هزار دلار رسیده است . مدیر عامل شرکت فدکس در مورد دلیل افزایش مبلغ بودجه مسولیتهای اجتماعی این شرکت در حوزه محیط زیست گفت:« امروزه مشکلات زیست محیطی در دنیا بسیار جدی است و پاسخگویی به این مشکل هم نیاز به منابع مالی زیادی دارد. به همین دلیل سهم بیشتری از بودجه های مرتبط با مسولیتهای اجتماعی خود را به این بخش اختصاص داده ایم.»

شرکت فدکس در بیانیه ای در مورد این طرح نوشت:« سهم زیادی از بودجه مسولیتهای اجتماعی در حوزه محیط زیست به کشورهای خاورمیانه و هند اختصاص خواهد داشت. زیرا کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای تولید کننده نفت سرمایه گذاری کمی در این زمینه انجام داده اند. از طرف دیگر برخی از کشورهای خاورمیانه که درآمد سرانه آنها پایین تر از متوسط جهانی است، توجه کمی به انجام مسولیتهای اجتماعی و حفاظت از محیط زیست دارند و سیاستهای غلط این کشورها و بی توجهی آنها به محیط زیست در تمامی دنیا تاثیرگذار خواهد بود.»

فدکس تصمیم دارد بودجه هایی را برای مقابله با کاهش ذخایر آبی در دنیا، تلاش برای پاکیزه نگه داشتن سواحل و آبراه های طبیعی و کاهش آلودگی ها در دریاها و اقیانوس ها اختصاص دهد و بر این باور است، این سرمایه گذاری می تواند تاثیرات ماندگاری در جوامع داشته باشد و نسل های آینده را از منافع ناشی از بهبود فضای زیست محیطی در دنیا بهره مند کند.سرمایه گذاری در پروژه های تولید برق خورشیدی در کشورهای خاورمیانه و هند که ساعات زیادی از نور خورشید برخوردار هستند هم در دستور کار شرکت فدکس قرار دارد.

درباره فدکس:

فدکس، (FedEx)  ابرشرکت خدمات پستی چندملیتی است، که در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت در شهر لیتل راک، آرکانزاس آمریکا، تحت نام فدرال اکسپرس تأسیس شد، سپس در سال ۲۰۰۰ نام آن به فدکس تغییر پیدا کرد.

ناوگان باربری هوایی این ابرشرکت نیز در سال ۱۹۷۱ توسط فردریک دبلیو. اسمیت تأسیس شد و عملیات خود را از سال ۱۹۷۳ تحت مدیریت شرکت تابعه فدکس اکسپرس، با ۱۴ فروند فالکن-۲۰، بر روی شبکه‌ای از ۲۵ شهر آمریکا با مرکزیت ممفیس، تنسی آغاز کرد.

ابرشرکت فدکس امروزه به عنوان یکی از بزرگترین ارائه‌کنندگان خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود.

مطلب قبلیمردم و مسئولیت اجتماعی شرکتی
مطلب بعدیفیروز اردشیریان؛ رمز موفقیت کار تیمی است
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید