آلبرت، سازمان محیط زیستی در حوزه رسانه

آلبرت، سازمان محیط زیستی در حوزه رسانه

آلبرت سازمانی محیط زیستی است که هدف آن تشویق صنعت تولید فیلم, تلویزیون به کاهش ضایعات و کاهش ردپای کربن است.

سازمان آلبرت همچنین از طریق برنامه ابتکاری خود به نام “جایگاه سیاره”به بحث و ترویج درباره مسائل زیست محیطی می پردازد و راهکارهایی را جهت حفظ محیط زیست ارائه می‌دهد. آلبرت با پروژه ای در بی بی سی در سال 2011 آغاز به کار کرد، اما در بفتا به تصویب رسید.

بنیاد آلبرت

در ابتدا آلبرت به صنایع ، ماشین حساب کربن سفارشی را پیشنهاد کرد تا به وسیله آن تأثیر تولیدات خود را بر محیط زیست اندازه گیری کنند. این ماشین حساب به صنایع اجازه می دهد تا ردپای کربن پیش بینی شده خود را از قبل تا پس از تولید محاسبه کرده و سپس تولیدات می‌توانند فرآیند صدور گواهینامه را  در صورتی که تکنیک‌های تولید پایدار را برای کاهش انتشار کربن تا حد امکان رعایت کرده باشند، دریافت نمایند و در مواردی که چنین نباشد در صدد جبران آن برآیند .به تولیداتی که مسیر دریافت گواهینامه را با موفقیت به پایان رسانده  باشند گواهی 1، 2 یا 3 ستاره اعطا می شود و می توانند از نشان تولید پایدار آلبرت در اعتبار نامه خود استفاده کنند.

در حال حاضر، همه تولیدات BBC، ITV، Channel 4، UKTV، Sky و Netflix در بریتانیا باید ردپای کربن خود را با استفاده از ماشین حساب کربن آلبرت ثبت کنند.

ابتکارات و نوع آوری ها

 آلبرت علاوه بر ماشین حساب کربن خود، در ارتقای پایداری در سایر زمینه‌های صنعت نمایش نیز نقش دارد.

راکب سبز (Green Rider)

 در ماه مه 2019، آلبرت پروژه “راکب سبز” را با همکاری  شرکت Spotlight راه اندازی کرد .

  Green Rider نام خود را از Inclusion Rider گرفته است،و از آن به عنوان راهی برای حمایت از کنشهای اقلیمی به صورت مرقوم درقالب تبصره ای در قرارداد یک بازیگر استفاده می کند و به موجب آن خواستار رعایت اقدامات زیست محیطی صحیح در صحنه فیلمبرداری است. به عنوان مثال این اقدامات شامل درخواست پذیرایی با غذاهای گیاهی، استفاده از روشنایی کم مصرف و یا موافقت شرکت تولیدی با سیاست «رساندن تولید زباله تا حد صفر» بر روی صحنه فیلم برداری  است.

انرژی خلاق

 آلبرت پروژه انرژی خلاق را در سال 2017 آغاز کرد که وسیله آن شرکت های تولیدی برای تامین انرژی خود باید 100درصد به سراغ انرژی های تجدیدپذیر بروند که البته عرضه‌کننده‌ انرژی که آلبرت با آن مشارکت می کند نیز هر ساله بر اساس معیارهای «سبز» مورد بررسی قرار می گیرد. تامین کننده فعلی انرژی ، شرکت  Good  Energy است.علاوه بر این، افست های خلاق یکی دیگر از طرح های آتی آلبرت است که به تولیدات اجازه می دهد تا اثرات زیست محیطی خود را با طرح های جبرانی کربن ، کلا خنثی کرده و یا کاهش دهند.

معامله جدید تلویزیونی

 در سپتامبر 2020، آلبرت گزارش «Screen New Deal» را با همکاری مؤسسه فیلم بریتانیا و Arup ارائه کرد تا از آن به عنوان نقشه راهنمایی برای کمک به تولید فیلم با میزان انتشار کربن در حد صفر خالص تا سال 2050 استفاده شود .این گزارش به بررسی و ارائه مدل هایی از نحوه اجرای شیوه‌های پایدارتر در صنایع فیلم و تلویزیون می‌پردازد.

هیئت مدیره آلبرت

 استراتژی ها و توسعه آلبرت توسط کمیسیون اداری راه اندازی و پشتیبانی می شود که در حال حاضر متشکل از BBC، ITV، C4، Sky، Netflix و BT Sport است.

از جمله محصولات تلویزیونی و سینمایی که با گواهی پایداری آلبرت تولید شده اند و ستاره های رده بندی آلبرت را دریافت نموده اند میتوان به RED DWARF-2020 وpower monkey  اشاره کرد .

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعcsrir.com
مطلب قبلیپتانسیل صنعت مد به عنوان الگوی پایداری
مطلب بعدیچرا گزارش ESG و پایداری مهم است؟
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید