ESG و تصمیم های مهم برای سال 2022

0
2537
ESG و تصمیم های مهم برای سال 2022

اگر واژه‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) پیش از این به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته‌اند، در سال 2022 باید بیشتر به آنها پرداخته شود. اداره یک کسب‌وکار موفق به طور فزاینده‌ای نیازمند یک استراتژی متمرکز در زمینه  ESG است؛ چه مشغول اداره یک شرکت بزرگ باشید و یا اینکه تازه برای راه‌اندازی کسب و کار خود بودجه دریافت کرده و استراتژی های جدیدی برای این امر در نظر گرفته باشید.در هر صورت کسب و کارهای جدید، نیازمند تعیین اهداف در حوزه های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی هستند.

انقلاب و تحول در زمینه ESG به این معناست که ارزش، میزان شهرت و چشم‌انداز آینده یک شرکت، به نحوه برخورد آن شرکت با مسائل حیاتی تعریف شده در ESG بستگی دارد. این امر برای سرمایه‌گذاران، مشتریان، کارمندان، وام دهندگان و تنظیم‌کننده‌های بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با شروع سال 2022، مسائل مرتبط با ESG و پرداختن به آن ،فرصت های قابل توجهی را برای منافع عمومی و همچنین سودآوری  شرکت ها ایجاد می کند. با این حال، برای دستیابی به این اهداف، شرکت ها باید ریسک‌هایی را که در این مسیر با آن مواجه می شوند، مدیریت کنند. در واقع بررسی استراتژی ها در زمینه  ESG باید بخشی از تصمیمات سال نو شرکت ها باشد.

چهار آیتمی که در ذیل به آن اشاره می شود برای شروع فرصت خوبی به حساب می آید:

1-  ESG را در اولویت قرار دهید:

سرمایه گذاری در زمینه ESG تنها تمرینی برای تست آزمون و خطا نیست. بلکه به معنای قرار دادن نگرانی های زیست محیطی، بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی و حاکمیت شرکتی هدفمند به عنوان بخشی از اصول اصلی شرکت است. این کارشامل موارد زیر می شود:

 (1) تعیین اهداف و انتظارات مشخص و شفاف در داخل شرکت و همچنین سرمایه گذاری بر روی افراد و تامین منابع لازم برای دستیابی به آن اهداف.

 (2) ادغام ESG با دوره های آموزشی ودر ارزیابی برنامه ها

(3) حصول اطمینان از اینکه ESG اولویت هیئت مدیره است و داده های معنی دار جمع آوری شده باید به طور منظم با مدیران ارشد شرکت به اشتراک گذاشته شود.

2-  ESG خود را ارزیابی کنید

چه رهبر یک کسب و کار بوده‌ باشید و چه به برداشتن اولین قدم‌های خود در این راه فکر می‌کنید، زمان آن است که یک ارزیابی عینی از تأثیرات و دستاوردهای ESG در شرکت خود انجام دهید. اولین قدم مهم این است که نوع ریسک هایی را که شرکت شما با آن مواجه است،شناسایی کنید.

ارزیابی می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف در فعالیت های ESG را که مختص فعالیت های  شما است، شناسایی کنید ، به عنوان مثال، آیا فعالیت های شما شامل آسیب‌های بالقوه زیست‌محیطی مانند انتشار گازهای گلخانه‌ای می شود؟ آیا زنجیره تامین شما به کشورهایی که از قوانین درست کاری برخوردار نیستند، سرویس ارائه می دهد؟ آیا فعالیت های شما در حوزه وام‌دهی یا سرمایه‌گذاری به درستی انجام می‌شود یا به نفع کسانی است که در این حوزه به جای مفید بودن آسیب زننده نیز هستند. با کمی کردن این خطرات، می‌توانید یک ارزیابی سیستماتیک پایه‌ای را برای توسعه کنترل‌ هدفمند خود جهت کاهش مواجهه با ادعاهای قضایی مرتبط با ESG، اقدامات نظارتی و خطراتی که شهرت شما را تهدید می کند، فراهم کنید.

این امر در زمینه هر گونه تعهدات نظارتی خاص و گزارش یا بیانیه های عمومی در زمینهESG، از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست. همچنین ارزیابی ESG می‌تواند فرصت‌های ارزشمندی مانند افزایش سطح انعطاف‌پذیری شرکت، کاهش هزینه‌ها در زمینه سرمایه گذاری و بالا بردن سطح توانمندی کسب‌وکار شما را در بین رقبا شناسایی کند.

از ایجاد یک خط مشی مشخص، تعیین اهداف، و یا یافتن پاسخ سوالاتی که نمی دانید ویا مسائلی که ممکن است با آن مواجه شوید نهراسید. برای موضوعاتی که بالقوه از حساسیت برخوردارند، و همچنین برای انجام یک ارزیابی خوب و دریافت مشاوره حقوقی، به یک مشاور خارج از سیستم کسب و کار خود مراجعه کنید.

3- کنترل گزارش دهی و نظارت در زمینه  ESG

در حالی که ارزیابی و تعیین اهداف در زمینه ESG اولین گام مهم است، ولی در عین حال بسیار اهمیت دارد که کسب و کار خود را در موقعیتی قرار دهید که تعهدات و انتظارات تعریف شده در این حوزه را دنبال کند. اگرچه برخی از شرکت‌ها مدتهاست به تهیه گزارش در زمینه پایداری و مسئولیت اجتماعی پرداخته اند، اما امروزه مخاطبان توقع دارند که این گزارش ها براساس داده ها، بصورت مناسب و مداوم و با قابلیت ارزیابی، ارائه شود.

البته گزارش‌دهی باید با در نظر گرفتن نگرانی‌های موجود باشد و بتواند میزان داده‌های ESG که در دسترس عموم قرار می گیرد را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال، پروژه‌هایی مانند پروژه MethaneSAT (پروژه مشترک بین ایالات متحده و نیوزیلند) آماده هستند تا اطلاعات مربوط به انتشار گاز متان را با استفاده از ماهواره‌هایی با قابلیت شناسایی هر نقطه از زمین که در انتشار گاز متان نقش دارند، را در دسترس عموم قرار دهند.

هیچ شرکتی نمی‌خواهد نام خود را با « سبزشویی » مرتبط نشان دهد، و البته اینطور به نظر می‌رسد که تنظیم‌کننده‌ها آماده اند تا هر شرکتی را که از ESG صرفا جهت بازاریابی استفاده می کند و خود را نگران تغییرات آب و هوایی نشان می‎دهد،را معرفی کنند.اجرایی کردن اهداف ESG بصورت نادرست می تواند به راحتی منجر به بروز مشکلاتی از جمله اظهارات گمراه کننده غیر قابل اجرا در این زمینه یا حذف فیزیکی آنها شود.

4- انطباق با زیرساخت کنونی

انطباق موثردر زمینه ESG نیازی به بوجود آوردن یک لایه جدید پرهزینه از بوروکراسی شرکتی ندارد. در عوض عناصر کلیدی در زیرساخت انطباقی موجود می توانند برای رسیدگی به خطرات و همچنین فرصت هایی که در حوزه  ESG دست می دهد،مورد استفاده قرار گیرند.

برای مثال، گزارش انطباق به مدیریت ارشد، ارزیابی‌ ریسک های دوره‌ای و روش‌های حسابرسی و آزمون ها، می‌توانند جهت ترفیع معیارهای ESG گسترش یابند. به همین منظور می توان برنامه های آموزشی فعلی یک شرکت را برای هدف قرار دادن مسائل مربوط به ESG تقویت کرد.روش های کنترل‌ داخلی موجود، مانند فرایند دقیقی که توسط شخص ثالث در این زمینه انجام می شود و همچنین ملاحظات در زمینه  ESG می تواند به بررسی شرایط محیطی و مرتبط با نیروی کار تامین‌کننده بپردازد.

البته معیارهای مربوط به این موضوعات را می توان در گواهینامه های انطباق گنجاند ومی توان به آموزش کارکنان پرداخت تا برای شناسایی نقاط ضعف در زمینه ESG و بررسی مواردی نظیر (مناطق پرخطر برای کار اجباری و ادعاهای مربوط  (ESG اقدام کنند. به‌جای اتلاف وقت و انرژی، بسیاری از شرکت‌ها می توانند از برنامه ریزی مدبرانه در کنترل‌ موارد مرتبط با  ESG بر روی زیرساخت‌های انطباق فعلی خود منتفع شوند.

آینده همین حالا است

امروزه عموم مردم سطح انتظارات خود را در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتی بالا برده اند و بسیاری از شرکت ها را به دلیل شکست هایشان در این حوزه به چالش می کشند و در تحلیل و مطالبه نتایج، ذینفعان موشکافانه تر عمل می کنند.

دریافت صحیح از مفهوم ESG نه تنها می تواند به نفع شرکت شما باشد، بلکه می تواند مزایای عمومی ارزشمندی را نیز به همراه داشته باشد و البته اکنون زمان اقدام برای شرکت هایی است که قصد دارند در این حوزه که به سرعت نیزدر حال تغییراست، گوی سبقت را از دیگران بربایند.

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعbloomberglaw
  • برچسب‌ها
  • esg
مطلب قبلیسطح انتظارات فزونی می یابد: 5 روند ESG در سال 2022
مطلب بعدییارانه ای برای انقراض بشریت
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید