برنامه شرکتهای چینی در اجرای مسئولیت اجتماعی

0
2894
مسئولیت اجتماعی شرکتهای چینی

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، بودجه مسئولیت اجتماعی تخصیص یافته توسط شرکتهای چینی بواسطه همه گیری ویروس کرونا رو به کاهش است و سهم کمتری از این منابع برای انجام فعالیتهای خیریه اختصاص پیدا می کند. در مقابل شرکتهای چینی طرح های مشترکی را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی تعریف کرده اند که اجرای آنها می تواند باعث ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد شود و منافع زیادی را نصیب مردم کند.

همه گیری کرونا روی بخش های مختلف زندگی مردم تاثیر گذاشته است و تاثیر آن روی انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها چشمگیر بود. نشریه شاین، چاپ کشور چین در گزارش اخیر خود در مورد مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در پسا کرونا می‌نویسد:« شرکتهای چینی در سالهای اخیر مسئولیت اجتماعی خود را تعریف کرده بودند و مشخص بود که هر شرگت در کدام حوزه فعالیت می کند ولی به نظر می رسد همه گیری کرونا تغییرات زیادی در این ساختار ایجاد کرده است.

بررسی ها نشان می‌دهد بودجه مسئولیتهای اجتماعی تخصیص یافته توسط شرکتها کاهش پیدا کرده است و سهم کمتری از این پولها برای انجام فعالیتهای خیریه اختصاص پیدا می کند. در مقابل شرکتها طرح های مشترکی را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی تعریف کرده اند که اجرای آنها می تواند باعث ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد شود و منافع زیادی را نصیب مردم کند.»

 بر مبنای این گزارش استفاده بهینه از بودجه مسئولیت اجتماعی شرکتها در روزگاری که جهان با چالشهای بزرگی از قبیل چهارمین انقلاب صنعتی روبرو است و این چالش می تواند موجی از بحران و بیکاری را برای کشور به همراه بیاورد یک ضرورت مهم در کشور چین است.

این نشریه به شرکتهای فعال در چین پیشنهاد کرده است تا با استفاده از ابزارهای مالی موجود، اقدام به انجام فعالیتهای عام المنفعه کنند و فعالیتهای داوطلبانه، ارائه خدمات آموزشی و ایجاد فرصتهای شغلی برای نیروهای کاری را در دستور کار خود قرار دهند. بر طبق این گزارش حمایت از نیروهای کاری یک شرکت و ارایه خدمات مالی به آنها می تواند به عنوان اولین و اصلی ترین مسئولیت اجتماعی شرکتها محسوب شود و روزهای خوبی را برای کشور به همراه بیاورد.

محیط زیست در اولویت

نکته دیگر این است که دولت چین  تاکید کرده است، توجه به مسایل زیست محیطی و سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با محیط زیست اولین و اصلی ترین طرحی است که در سال جاری اجرا خواهد شد و تمامی شرکتهای بزرگ وظیفه دارند بخشی از بودجه مسئولیتهای اجتماعی خود را در این زمینه صرف کنند. استفاده از انرژی های پاک در شرکت و کاهش انتشار کربن می تواند تاثیرات زیادی روی محیط زیست داشته باشد و به همین دلیل اجرای این طرح ها باید در دستور کار شرکتها قرار بگیرد.

مطلب قبلیاهدای ماسک و مایع ضدعفونی
مطلب بعدیهند چگونه مانع از تخلف شرکتها در حوزه مسئولیت اجتماعی می شود؟
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید