برگزاری اولین کار گروه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در استان تهران

0
1198
برگزاری اولین کار گروه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در استان تهران

اولین جلسه کار گروه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین، مسئولیت مدنی و اجتماعی دستگاه های ذیربط در اجرای احکام عمومی، با دعوت اداره کل بهزیستی استان تهران به عنوان دستگاه ناظر بر اجرای مفاد قانون فوق و با حضور یوسف رضایی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ستاد بهزیستی شهرستان شمیرانات برگزار شد.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در جلسه فوق الذکر، معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ضمن تاکید بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به مفاد عمومی این قانون اشاره کرد و از حاضران در کار گروه، موارد اجرایی و همچنین گزارش موانع عدم اجرا را خواستار شد.  

 قابل یاد آوری است، در این جلسه نمایندگان ادارات نظرات و پیشنهادات خود را از جمله: برگزاری جلسات تخصصی تر، معافیت فرد معلول از پرداخت مالیات، آموزش استثنایی و ایاب ذهاب رایگان دانش آموزان، رایگان شدن سانسهای ورزشی و انعقاد تفاهم نامه در این خصوص، قابلیت پخش مستند تلویزیونی و طرح ایده های افراد دارای معلولیت، برگزاری میز خدمت برای سهولت رفت و آمد افراد دارای معلولیت و رفع موانع آنها در خصوص تردد به طبقات ساختمانها، ارسال چک لیست مناسب سازی، برگزاری جلسه با دستگاههای اجرایی با دعوت استانداری با در نظر داشتن حقوق معلولین در واگذاری ساختمانها و خدمات به بخش خصوصی که در مواردی متعدد موجب سلب حقوق قانونی معلولین در استفاده رایگان از خدمات شده را مطرح داشتند.

در این جلسه نمایندگان ادارات کل:‌ امور روستایی و شوراهای استانداری، اداره کل شهری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر هماهنگی امور مالیاتی، دادگستری استان تهران، امور ورزش و جوانان، اداره استثنایی شهرستانهای تهران، شهرداری مناطق ۲۲ گانه، مدیر طرح و برنامه شبکه ۵ صدا وسیما، انجمن تخصصی معلولین و همچنین کارشناسان قانون ۳ درصد مناسب سازی و قانون حمایت از حقوق معلولین ستاد بهزیستی استان تهران حضور داشتند.

مطلب قبلیدرآمد مسئولیت‌های اجتماعی معادن به سمت آموزش و پرورش هدایت شود
مطلب بعدیدانشگاه تهران صاحب خانه خلاق می‌شود
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید