بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی اعلام کرد
نهاد جدیدی برای نظارت بر استانداردهای پایداری تاسیس می‌شود

0
3030
نهاد جدیدی برای نظارت بر استانداردهای پایداری تاسیس می شود
هیئت استانداردهای بین المللی پایداری برای کمک به سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها با ایجاد استانداردهای آشکارسازی پایداری پایه تشکیل شده است تا اطلاعات در بین صنایع و بازارهای مالی قابل مقایسه باشد.

هدف از ایجاد نهاد نظارت بر استانداردهای پایداری بین المللی، ارائه اطلاعات قوی و قابل مقایسه برای سرمایه گذاران و مقابله با سبزشویی شرکت ها است.

نهاد مسئول استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی اعلام کرده است که اقدام به تشکیل هیئت جدیدی جهت توسعه الزاماتی برای ارائه اطلاعات در حوزه  پایداری کرده است تا با سبزشویی شرکت‌ها مقابله کند.

بنیاد IFRS در کنفرانس آب و هوایی گلاسکو COP26 اعلام کرد که هیئت استانداردهای پایداری بین المللی (ISSB) را تشکیل می‌دهد که وظیفه آن ایجاد مجموعه ای واحد از استانداردها «برای برآوردن نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران»خواهد بود.

بر اساس اعلام این بنیاد؛ سرمایه گذاران به طور فزاینده ای بر روی پایداری متمرکز شده اند و خواهان اطلاعات واضح واستاندارد سازی شده از شرکت ها در مورد خطرات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی هستند که این اطلاعات بر ارزش کسب و کار آنها تأثیر می گذارد.

هیات استانداردهای پایداری بین المللی (ISSB) که قرار است در سال 2022 شروع به کار کند، با ایجاد استانداردهای پایه در زمینه ارائه اطلاعات در حوزه پایداری به سرمایه‌گذاران و تنظیم کننده های بازار کمک می‌کند تا اطلاعات در صنایع و بازارهای مالی قابل مقایسه باشد.

Erkki Liikanen، رئیس هیئت امنای بنیاد IFRS،می گوید: “برای ارزیابی درست فرصت ها و ریسک های” مربوط به پایداری و تغییرات اقلیمی؛ سرمایه‌گذاران نیاز به ارائه اطلاعات در زمینه پایداری با کیفیت بالا، شفاف و قابل مقایسه، درسطح جهانی هستند که با صورت‌ وضعیت های مالی آنها سازگار باشند.  تاسیس ISSB زمینه های دستیابی به این هدف را فراهم خواهد کرد.”

پذیرش هر استاندارد جدیدی در سطح وسیع احتمالاً زمان بر است. زیرا شرکت ها تنها زمانی ملزم به رعایت آنها هستند که این قوانین توسط تنظیم کننده های مالی بازار به رسمیت شناخته شوند.اگر سازمان بین‌المللی کمیسیون‌ اوراق بهادار که دربرگیرنده گروهی از تنظیم‌کنندگان بازارهای مالی است، از استانداردهای جدید حمایت کند، این امر می‌تواند سریع‌تر اتفاق بیفتد.

ورونیکا پول، مسئول بخش گزارش‌ جهانی شرکت‌ها در Deloitte می‌گوید: “برای اینکه این استانداردها موثر واقع شوند باید  همراه با نظارت، حاکمیت و کنترل‌، تضمین و آموزش؛ در سراسر جهان اجرا شوند. برای دستیابی به هماهنگی واقعی مورد پذیرش واقع شدن استاندادهای ISSB در سراسر دنیا، نیاز است که این استانداردها جایگزین استانداردها و چارچوب های داوطلبانه موجود شوند.

هیئت آشکارسازی استانداردهای اقلیمی (the climate disclosure standard board)و بنیاد گزارش ارزش (value reporting foundation) ، که برای بهبود اطلاعات ارائه شده در زمینه پایداری برای سرمایه گذاران بسیار تلاش کرده اند، از ISSB حمایت کرده و متعهد شده اند تا ژوئن سال آینده با هیئت مدیره جدید ادغام شوند.

هیئت مدیره ISSB در فرانکفورت مستقر خواهد بود و این نهاد همچنین دفاتری در مونترال، لندن و سانفرانسیسکو خواهد داشت که به آن اجازه دریافت کمک های مالی از دولت‌ها و کسب‌وکارها در چندین کشور را می دهد. بر اساس اعلام بنیاد IFRS ، مذاکرات برای امکان حضور در پکن و توکیو نیز در جریان است.

ISSB در کنار استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی IFRS، به نظارت بر استانداردهای حاکم بر صورت وضعیت های مالی ادامه خواهد داد.

این بنیاد همچنین اقدام به انتشار نمونه‌های اولیه‌ای  کرده است که اطلاعات مربوط به تغییرات اقلیمی و سایر اطلاعات ارائه شده در زمینه پایداری را پوشش می‌دهدو ISSB با درنظر گرفتن آنها تا سال آینده اقدام به ارائه مشاوره می کند.

تعدادی از گروه‌ها که شامل گروه ویژه ارائه اطلاعات مالی مرتبط با تغییرات اقلیمی، مجمع جهانی اقتصاد و سازمان بین‌المللی کمیسیون‌ اوراق بهادارمی باشند، به نمونه اولیه کمک کرده اند.

تلاش‌های جداگانه‌ای برای ایجاد چارچوبی تضمینی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات ارائه شده توسط شرکتها در زمینه پایداری غیرمالی با استانداردهای جدید مطابقت دارد. این درحالی است که حسابرسی ها اکنون براطلاعات مالی موجود درحساب شرکت ها متمرکز است.

توسطترجمه:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعفاینشنال تایمز
مطلب قبلیمقابله با بحران اقلیمی با راه‌حلهای مبتنی بر طبیعت
مطلب بعدیفاجعه در کمین خاورمیانه
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید