هشت راه برای بالا بردن سطح فرهنگ شرکتی

0
2681
هشت راه برای بالا بردن سطح فرهنگ شرکتی

فرهنگ کسب و کار همیشه در حال تغییر و تکامل است و این تغییرات متاثر از اعضای فعالیت های تیم شما است. این که چگونه با یکدیگر و دنیای خارج تعامل دارند و چه تصمیمی توسط یا از طرف شرکت اتخاذ می‌کنند. در حالی که ممکن است اینطور به  نظر برسد که این موضوع جزو اولویت های مهم در لیست کارهای شما در شرکت نیست ،اما واقعیت اینست که بسیار مهم هست. فرهنگ شرکتی با حفظ کارکنان، سطح بهره‌وری، کار گروهی و با تصور کلی و عمومی نسبت به برند شما مرتبط است. بنابراین شاید شما بخواهید بدون هیچ فشاری و فقط با یک حساب کتاب سرانگشتی به برداشتن گامهای بلندی برای بالا بردن سطح فرهنگ شرکت خود اقدام نمایید.

مشکل را همانطور ببینید که هست.

 اولین راه برای حل هر مشکلی نامگذاری آن است.  بنابراین، اگر فرهنگ شرکتی دچارضعف یا رکود شده، به اشتراک گذاشتن این موضوع با کارمندانتان، که شما در حال برداشتن گام‌هایی برای بهبود وضعیت هستید، توجه و علاقه آنها را جلب می‌کند. بهتر است که برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر، از افکار آنها در مورد چگونگی رسیدن به این هدف استقبال کنید.  آماده دریافت نظرات کارمندانتان در مورد ارزش‌هایتان باشید و بازخورد آنها را در مورد روش تجارت خود دریافت کنید. به دنبال راه هایی باشید که کارمندان احساس کنند بیشتر دیده و شنیده می شوند، مورد توجه قرار می گیرند وبه طور کلی در تیم و شرکت خود از اهمیت بیشتری برخوردارند.

مخرج مشترک را پیدا کنید.

 همانطور که نگرشی در مورد چگونگی بالا بردن سطح کارکنان و فرهنگ شرکت خود به دست می آورید، به دنبال موضوعات و الگوهای کلیدی نیز باشید. اینکه آیا همه اصرار به شرکت در فعالیت‌های تیمی دارند؟  آیا مناطق دارای مشکل و یا پرسنلی وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؟  لیست خود را الویت بندی کنید وسریعا اقدام کنید.

به تمام بازیکنان تیم خود نگاه کنید.

 هر فردی که برای شرکت شما کار می‌کند به نوعی با فرهنگ شرکت شما مرتبط است.  آنها دیدگاه، شخصیت، باورهای خاص خود نسبت به سیستم و مهارت های منحصر به فردی را برای شرکت به ارمغان می آورند.

وقتی نیروی جدیدی را استخدام می کنید، آنها ممکن است برداشت تازه ای در مورد نحوه انجام کارها ارائه دهند.همیشه آماده شنیدن نظرات جدید باشید .البته وقتی کسی برای مدتی طولانی در حاشیه قرار داشته باشد، ممکن است کمی خسته یا نسبت به ایده های جدید و ایجاد تغییرات کمی بسته عمل کند. بنابراین، همیشه گزینه های جدید و آماده داشته باشید ودر فهرست کاری کسانی که به نوعی با کار مرتبط هستند و یا مشغول کار هستند ؛ قرار دهید.

کمتر سختگیری کنید.

 حتی در یک محیط کاری از راه دور نیز، هیچ کس دوست ندارد احساس کند کسی تمام حرکات او را تحت نظر دارد و او را رصد می کند. ارائه فضای بیشتر به کارکنان و دادن حق حاکمیت می‌تواند به رشد، بهره‌وری و رضایت کارکنان کمک کند و همچنین باعث می‌شود که آن‌ها احساس کنند که بیشتردیده می‌شوند،و بیشتر مورد وثوق هستند و از توانایی بالاتری برخوردارند.

 همچنین، چه اینکه کسب‌وکار شما با ظرفیتی بیشتر و توانی بالاتر مجددا به شرکت بازگردد یا خیر، شما باید فضایی را برای یک برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر و جدید ایجاد کنید. هر کسی نیاز به برنامه‌ریزی منحصر به فرد و جدیدی دارد.بنابراین ایجاد یک برنامه ریزی جدید موجب فعال شدن نیروی محرکه کارکنان می شود.

پیروزی های بزرگ و کوچک را خود جشن بگیرید.

 مثل قدیمی ها همه پیروزی های خود را جشن بگیرید.مثلا وقتی یکی از کارکنان به اهدافش می‌رسد و یا  وقتی که تولد یا سالگرد یکی از اعضا باشد و یا وقتی یک مشتری جدید برای شرکت پیدا می شود. وقتی پنجشنبه است و همگی به شدت در حال کار کردن هستند.  همچنان که سعی در برقراری تعادل دارید،اجازه ندهید کارکنان سنگینی کار زیادی را متحمل شوند و برای جبران خستگی شرایط مفرحی را فراهم کنید. همچنین برجسته کردن نقش تک تک اعضای تیم باعث می شود آنها احساس کنند که بخشی ارزشمند از آن سازمان هستند و دلسوزانه تر برای آن سازمان یا شرکت کار می کنند.

از شفافیت و ارتباطات باز استقبال کنید.

 بهترین راه برای انجام این کار، الگوبرداری است. آنچه در پشت صحنه می گذرد را با آنها به اشتراک بگذارید.حتی اگر فکر می کنید که کار درستی است، کمی از زندگی شخصی تان را با کارکنان به اشتراک بگذارید.سلامت روان باید در اولویت قرار گیرد، پس برای جلوگیری ازفرسودگی، اعضا تیم خود را تشویق کنید تا بتوانند احساسات واقعی خود را چه از نظر ذهنی و چه عاطفی بیان کنند.

به دنبال پیدا کردن یک گروه موفق باشید تا به آن بپیوندید.

 عموما کارکنان به مسئولیت اجتماعی و تأثیرات آن اهمیت می دهند.  بنابراین، اگر برخی از ابتکارات شما در حوزه CSR کمرنگ شده اند و یا دیگر جز الویت های شما نیستند، به دنبال بهانه ای برای از سر گیری فعالیت‌های خود در این زمینه باشید.مثلا به دنبال سازمانی باشید که با ماموریت و یا ابتکارات شما در این زمینه هماهنگ است. و یا اینکه با کدام جامعه محلی می توانید درباره این موضوع صحبت کنید یا مثلا در حال حاضر به چه علت فلان کارمند دچار مشکل شده است، داستان را پیگیری و ریشه یابی کنید و از وی پشتیبانی کنید.

همواره کارها را پیگیری کنید.

 همانطور که در حال اجرای رویه ها و برنامه های جدید هستید، به چگونگی تغییر فرهنگ شرکتی نیز توجه کنید. همچنان که پیشرفت می کنید ممیزی خود ادامه دهید و از نظرات کارکنان خود نسبت به تغییرات و احساس آنها آگاه شوید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

نویسنده:فین کلی؛ یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری The Go Game و Weve است که رهبران رویدادهای مجازی، حضوری و ترکیبی هستند.

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعفوربس
مطلب قبلیمیانکاله؛ قربانی نزاع سیاسی؟
مطلب بعدی هفت روش برای جذب کمک های مالی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید