هفت روش برای جذب کمک های مالی

0
3009
 هفت روش برای جذب کمک های مالی

Abhishek Humbad بنیانگذار و مدیرعامل Goodera، بعنوان یک شرکت پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی  و فعالیتهای داوطلبانه مجازی شرکتی، در مقاله ای در نشریه فوربس به هفت روش برای جذب کمک های مالی ماهانه توسط موسسات خیریه اشاره کرده که بنظر می رسد راهنمای خوبی برای موسسات خیریه داخلی باشد:

واقعیت این است که برای موسسات خیریه ،چیزی مهمتر از یافتن اهداکنندگان جدید نیست، چراکه حفظ و نگهداری قدیمی‌ها  آسانتر است و به طور متوسط، 45 درصد از اهداکنندگان به نوعی در برنامه های خیریه ماهانه شرکت می کنند.

اعانه های ماهانه در سطوح مختلف به طور پیوسته در حال افزایش است.  اهداکنندگانی که مکررا در این گونه فعالیت ها شرکت می کنند سالانه 42 درصد بیشتر از کسانی هستند که فقط یکبار در این امور شرکت می کنند، با توجه به اینکه متوسط کمک مالی ماهانه آنلاین 52 دلار است، این رقم تقریباً به 624 دلار در سال می رسد. این در حالی است که متوسط کمک هایی که فقط یک بار درسال انجام می شود، فقط 128 دلار است.(جامعه آماری نویسنده در ایالات متحده)

بنابراین با توجه به شرایط اهداکنندگان (خیرین) ،تنظیم یک برنامه ماهانه استراتژیک و موفق می تواند راه حل این مشکل باشد.  این مقاله به شما کمک می‌کند تا نکات کلیدی در توسعه برنامه‌های موفق ماهانه را شناسایی کنید و آنها را به اشتراک بگذارید و نقاط قوت و ضعف انها را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید. تا بتوانید با اطلاعات و دانش کافی برای ایجاد تغییرات فوری در جهت بهبود برنامه های ماهانه خود اقدام نمایید.

در اینجا به هفت استراتژی جهت ارتقاء برنامه ماهانه اشاره شده است:

 1.به برنامه خود به عنوان یک “محصول” نگاه کنید

نحوه ارائه بسته برنامه پیشنهادی شما برای جمع اوری اعانه ماهانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر محصول خوبی دارای نام، برند و هویت بصری منحصر به فرد است. علاوه بر این باید روی جاذبه های احساسی و ویژگی های خاص محصول خود کار کنید و برای کاربران این محصول تجربه ای با بهترین طراحی را خلق کنید.

 2. داستان برند خود را تحریک آمیز و تاثیرگذار تعریف کنید

آیا پس پرده برند شما (یعنی سازمان غیرانتفاعی شما) داستانی وجود دارد؟  آیا این داستان به گونه ای بیان شده است که بر دل و جان خیرین تاثیر بگذارد؟  این داستان نباید فقط درباره شما باشد، بلکه باید در مورد افراد و یا حیواناتی باشد که شما مستقیماً به آنها کمک کرده‌اید.  نحوه ارائه داستان شما باید بصورتی باشد تا مردم را ترغیب کند در فعالیت های خیریه سازمان شما شرکت کنند و با دلایل ارائه شده از سوی سازمان شما همسو شوند.

دریافت درست از داستان شما می تواند منجر به تلاش بیشتر برای بازاریابی شود و جذب سرمایه را افزایش دهد. از سوی دیگر، اگر داستان شما به درستی منتقل نشود، نمی‌توانید با مردم ارتباط برقرار کنید و هر کاری که انجام می‌دهید تاثیر کمتری خواهد داشت.

 داستان شما در حالت ایده آل باید بتواند به موارد زیر بپردازد:

  • مشکلی که در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستید
  • باورهای اصلی و ارزش های بنیادی سازمان شما.
  • راه حل هایی که روی آنها در حال کار کردن هستید
  • ایجاد فرصتی برای مردم تا خود را بخشی از آن طرح بدانند
  • بررسی تأثیرات ایجاد شده توسط شرکت غیرانتفاعی شما.
  • اثبات فعالیت ها از لحاظ اجتماعی مثل ایجاد گواهینامه هایی که باعث جلب اعتماد و اعتبار بیشتر می‌شود.

 3. از اهداکنندگان دعوت کنید تا به انجمن های خیریه بپیوندند

اکثر سازمان‌های غیرانتفاعی کمک‌های مالی را از حامیان مالی خود جمع‌آوری می‌کنند – و این روش همیشه بوده و هست. معمولا موسسات غیرانتفاعی بصورت ناخواسته سراغ همین کار می روند و اغلب اوقات با همین روش کارهای خیریه خود را پیش می برند .اما در عوض باید جوری برنامه ریزی کنید که به اهداکنندگان ماهیانه خود این احساس را القا کنید که بخشی از یک کار بزرگتر هستند.

دعوت از اهداکنندگان برای شرکت وعضویت در اجتماع خیریه راهی قدرتمند برای مشارکت دادن آنها در این امور است و باعث می شود احساس کنند عضوی از یک خانواده هستند.

 یکی از راه‌های انجام این کار، ارائه داستان‌ها و گزارشاتی از تأثیرات شخصی خود شما درباره شرکت در امور خیریه است.  این کار به اهداکنندگان اجازه می دهد تا به درک بهتری از تأثیرات خود با شرکت در اینگونه فعالیت ها برسند . علاوه بر این، یک بینش کلی در مورد تأثیری که اهداکنندگان برجامعه به طور جمعی ایجاد می کنند؛ ارائه دهید.

همچنین می توانید آنها را به رویدادهای ویژه، جلسات توجیهی یا فرصت هایی که به واسطه شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید، دعوت کنید. این کار به اهداکنندگان اجازه می دهد که بدانند افراد با هر طبقه و گرایشی می توانند یه یک اجتماع تعلق داشته باشند.  گاها هدایای کوچکی مانند یک تی شرت، آهنربای روی یخچال یا حتی یک برچسب ساده راه های قدرتمندی برای ایجاد هدفمندانه حس تعلق در اجتماع خیریه هستند.

 4. یک ارتباط روشن و عاطفی و تأثیرگذار خلق کنید

با افزایش مبلغ اعانه به تأثیرات ویژه ای که شرکت در اینگونه فعالیت ها می تواند داشته باشد ،اشاره کنید و بدین گونه برای کار خیر خود تبلیغ نمایید.  بنابراین به جای اینکه به سادگی بگویید 100 دلار اهدا کنید، می‌توانید با افزودن ارزش و بیان آن با جزییات کارتان را عملی کنید. به عنوان مثال، آن را به «حمایت از یک دختربچه »اختصاص دهید تا اهداکنندگان از تأثیر واقعی کار خود مطلع شوند.

 با به اشتراک گذاشتن داستان ها و جزئیات کار خیر، ارتباط عاطفی شرکت کنندگان با امور خیریه را عمیق تر کنید و در صورت امکان، اهداکنندگان را به افراد خاص، جوامع و یا پروژه هایی که می خواهند به آنها کمک کنند متصل کنید.

5. بر روی یک استراتژی مستمر برای اهداکنندگان سرمایه گذاری کنید

برای کار مؤثر و کارآمد، مؤسسات غیرانتفاعی باید به اجتماع بروند و اهداکنندگان جدیدی را خارج از حلقه فعلی خود بیابند.  ایمیل زدن مداوم به همان لیست مخاطبان قدیمی  و یا ارسال یک پست در رسانه های اجتماعی کافی نیست.

 باید یک چارچوب قابل اجرا برای جذب سرمایه تعریف کنید که مثلا چگونه می توانید یک موتور جاذب ایجاد کنید تا مردم را وادار کنید تا به صورت ماهانه کمک مالی کنند.

لزوماً اینطور نیست که نتایج را فورا بینید. اما با این حال، اثر اجتماعی کار خود را خواهید دید که به واسطه برنامه اعطای ماهانه شما در طول زمان هدایت شده است.

 6. از فناوری های مناسب جهت ایجاد تفاوت های اساسی در برنامه هایتان استفاده کنید

 پلتفرم برنامه اعانه ماهانه شما برای تعیین اینکه آیا مردم دوباره برای کمک مالی به شما رجوع می کنند ، ارزش زیادی دارد.  تجربه مشارکت باید بصورت یکپارچه باشد و باعث شود که آنها را به سادگی وادار به شرکت در این امر کند.

7. تمرکز بر مدیریت استراتژیک برای رشد پایدار

 این کار فقط به دنبال جذب افراد جدید برای اهدا نیست بلکه مدیریت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  اگر نتوانید اهداکنندگان قدیمی را با اهداکنندگان جدید در یک جا جمع کنید، برنامه اهدای ماهانه شما رشد چندانی نخواهد داشت.

 این کار می تواند به سادگی یک تشکر ساده از حامیان شما باشد.  باید آنها راهمیشه درگیر نگه دارید مثلا از طریق ایجاد یک محتوای تازه و متمرکز که به آنها این امکان را بدهد تا بدانند چه خبر است و چه فعالیتهایی صورت گرفته است .

علاوه بر این، کانال های ارتباطی خود را باز ،به روز و سفارشی نگه دارید.  همچنین می‌توانید ارتباط شخصی خود را با ارسال کارت پستال، یادداشت‌های دست‌نویس، هدایای کوچک، تماس‌های تلفنی دوره‌ای و غیره حفظ کنید.

اینکار به شما کمک می کند تا اعانه بیشتری دریافت کنید و به امور خیریه بیشتری بپردازید.


نویسنده: Abhishek Humbad بنیانگذار و مدیرعامل Goodera، یک شرکت پیشرو CSR، ESG و داوطلبانه مجازی شرکتی.

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعفوربس
مطلب قبلیهشت راه برای بالا بردن سطح فرهنگ شرکتی
مطلب بعدیچشم انداز شرکتها در دنیای پس از کرونا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید