سه راهکار ESG برای رهبران تجاری در سال 2022

0
2811
سه راهکار ESG برای رهبران تجاری در سال 2022

با ورود به سال 2022 فعالیت ها در حوزه  ESG روند کاهشی از خود نشان نمی دهند. در نامه سالانه لری فینک به مدیران عامل، او این سوال را مطرح می کند: «هر شرکت و هر صنعتی با گذار به دنیای صفر خالص متحول خواهد شد. اما مسئله این است که آیا در مسیر این گذار نقش هدایت کننده دارید یا هدایت شونده؟

برای رهبران تجاری که به دنبال ایفای نقش رهبری در سفر به سوی اقتصادی با رد پای کربن کمتر هستند، تعهد به این سه هدف ساده ESG در سال جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا اطمینان حاصل کنند که در کسب‌وکارشان پیشرو خواهند بود.

راهکار اول: به استراتژی مدیریت داده های خود در زمینه  ESG متعهد باشید.

همه ما این ضرب المثل قدیمی را شنیده ایم: “مدیریت آنچه قابل اندازه گیری نیست ،مشکل است.” به عنوان مدیر عامل یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده ها برای مؤسسات املاک و مستغلات، متوجه شده ام که اتفاقا این امر درست است. خصوصا زمانی که پای داده های ESG در میان باشد. از آنجایی که ESG طیف گسترده ای از موضوعات و رشته ها را در بر می گیرد، داده های زیادی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و گزارش در طول سال وجود دارد. این بدان معنا است که ایجاد یک برنامه مدیریت داده قوی از همان ابتدای امر بسیار مهم است.

این امرمستلزم آن است که بدانید در چه کسب و کاری به جمع آوری داده ها می پردازید و کجای کار ESG خود قرار دارید. برای شرکت های بزرگ و100 شرکت برتر مجله Fortune، این می تواند به معنای کنترل انتشار Scope 3 از زنجیره های تامین پایین دستی باشد(منظور از scope 3 emission نتیجه فعالیت هایی است که تحت مالکیت یا کنترل سازمان گزارشگر نیستند، اما سازمان به طور غیرمستقیم بر زنجیره ارزش آنها تأثیر می گذارد).صرف نظر از بخشی که شما درآن فعالید، جمع‌آوری و ادغام داده‌های ESG با کیفیت، در جریان‌ کاری کسب‌وکار شما نیاز به یک فرآیند مشخص و مشارکت مداوم چندین ذینفع در کسب‌وکار دارد و شما باید بر اساس آن برنامه ریزی کرده و به تامین منابع بپردازید.

با توجه به اینکه انتظار می رود SEC قوانین جدیدی را برای افشای ESG و تاثیرات اقلیمی تصویب کند و همچنین با توجه به افزایش وضع مقررات محلی و ایالتی در ایالات متحده،زمانی بهتر از این برای حصول اطمینان از قوی بودن داده های ESG در کسب و کار شما وجود ندارد. اگر تازه شروع کرده‌اید، با ارزیابی اینکه کدام یک ازحوزه‌های ESG بیشترین اولویت را برای کسب‌وکار شما دارد، اقدام کنید و شکاف‌های اطلاعاتی را که ممکن است مانع افشا، گزارش‌دهی و اقدام شود را شناسایی کنید.

راهکار دوم: شروع به توسعه برنامه ESG و انجام اقدامات لازم در این زمینه کنید.

تعیین استراتژی در زمینه اطلاعات و همچنین افشای اطلاعات در حوزه  ESG، اولین قدم محسوب می شود. بسیاری از شرکت‌ها در ماه‌های اخیر اهداف بلندپروازانه ای را در زمینه ESG و کاهش گازهای گلخانه‌ای را اعلام کرده‌اند، اما برخی از آنها کمتر به جزئیات نحوه رسیدن به این اهداف پرداخته اند. از آنجایی که توجه عمومی به ESG در حال افزایش است، به نظر می رسد که به زودی تمرکز از تعهدات ESG به اقدامات در این حوزه تغییر موضع خواهد داد.

البته دیدن این همه سازمان در بخش های مختلف که اهمیت ESG را تصدیق می کنند، باعث دلگرمی است. اما ما در آستانه ورود به مرحله بعدی سفر خود هستیم.جایی که کسب‌وکارها برای برقراری ارتباط با مراحلی که آنها را قادر می‌سازد تا به اهدافشان برسند، تحت فشار قرارخواهند گرفت. به عبارت دیگر، آنها باید به توسعه برنامه های عملی مشخصی در زمینه ESG بپردازند. تعریف اهداف آرمانی به تنهایی در این زمینه کفایت نخواهند کرد.

در واقع تدوین برنامه های عملیاتی در این حوزه بدون چالش نیست. بی تردید داشتن یک پایه قوی در داده ها ، اولین قدم ضروری و اجتناب ناپذیر است. اما نمی توان در این مرحله متوقف شد. جمع‌آوری اطلاعات و افشای عملکردها در زمینه ESG با نگاهی به سالهای گذشته، زمانی که از این گونه فعالیت ها به عنوان یک حرکت پیشگام یاد می‌شد ، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز به دنبال جدا کردن خود از تعهدات مبهم و حتی گمراه‌ کننده در زمینه پایداری شرکت ها هستند؛ زیرا آنها نیز از سوی تنظیم‌کننده‌های بازار وعموم مردم تحت فشارقرار می گیرند.

برای جانماندن از فضای رقابتی، رهبران کسب و کارها باید متعهد به ترسیم مسیری روشن برای رسیدن به صفر خالص و سایر اهداف ESG در سال 2022 شوند. برای اکثر مشاغل، این کار نیاز به یک رویکرد ترکیبی دارد. ارزیابی تأثیرات آب و هوایی و ریسک ها دراین زمینه ، فرصت خوبی برای شروع است. این ارزیابی‌ها به رهبران کسب‌وکارها کمک می‌کند تا فهرستی از دارایی‌های خود را تهیه کرده و استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را برای مدیریت ریسک و کاهش ردپای زیست‌محیطی خود ارائه دهند. کارگروه افشای مالی مرتبط با آب و هوا (TCFD) مجموعه ای معتبر از توصیه ها را ارائه کرده است که می تواند به میزان خطرات آب و هوایی شرکت شما و ارائه برنامه برای انطباق کسب و کار شما با این اهداف کمک کند.

راهکار سوم: الهام بخش کارکنان خود باشید و آنها را درگیر کنید

در نهایت، موفقیت برنامه ESG درهر سازمانی منوط به مشارکت افراد آن است. از جمع‌آوری داده‌های ESG گرفته تا افشای عملکرد ESG تا توسعه و اجرای یک برنامه جامع جهت اقدام دراین زمینه، تداوم رویه تجاری ESG  همه و همه به‌طور اجتناب‌ناپذیری مجموعه‌ای از ذینفعان را تحت تأثیر قرار خواهند داد. بسیاری از این ذینفعان ممکن است مستقیماً توسط مکانیسم های موجود انگیزه نداشته باشند تا ESG را در اولویت کارهای روزمره خود قرار دهند اما در واقع به عنوان یک رهبر تجاری، قدرت تغییر این موضوع در دستان شماست. می توانید آهنگ حرکت خود در این زمینه را تنظیم نموده و انگیزه های لازم و مناسب را از بالا به پایین چیدمان کنید. این یک جزء مهم ازحرف “G” یا حاکمیت در ESG است ، که شامل تعریف نحوه رویکرد و فعالیت سازمان شما به ESG و ترسیم مشارکت کنندگان دراین حوزه فعالیتی درهرمرحله می شود.

در سال 2022، تصمیمی متعهدانه بگیرید تا افراد خود را فعالانه در ESG وموضوعات مرتبط با آن درگیر کنید. از آنها بخواهید تا نظرشان را درباره موضوعات مهم ابراز کنند و اهم و فی الاهم موضوعات را تشخیص دهند، تا در مورد راه هایی که سازمان شما می تواند در رهبری کردنشان موفق باشد، هم اندیشی کنند. با آنها در مورد پیشرفت هایی که از قبل به دست آورده اید ویا در آینده به دست خواهید آورد، صحبت کنید تا برای شرکت در این گونه فعالیت ها ترغیب شوند .

احتمالاً متوجه خواهید شد که مردم بیشتر از آنچه که ما فکر می کنیم تمایل به مشارکت دارند. برطبق مطالعه ای که در سال 2016 توسط شرکت  Cone Communications انجام شد، 58درصد از متقاضیان مشاغل، تعهدات زیست محیطی و اجتماعی یک شرکت را در هنگام ارزیابی محل کار خود در نظر می گیرند.در واقع  با توجه به نسل هزاره به عنوان یک گروه اجتماعی این تعداد افزایش می‌یابد – 64 درصد هنگام تصمیم‌گیری با درنظر گیری این تعهدات محل کارخود را انتخاب می کنند، وهمچنین 83 درصد آنها به شرکتی که آنها را در تأثیرات اجتماعی و زیست‌محیطی مثبت دخیل می کند، وفادارتر هستند.

به سوال لری فینک باز می گردیم، در مورد گذار اقتصادی در حال پیشروی، “آیا رهبری خواهید کرد یا تحت رهبری قرار خواهید گرفت؟” در سال 2022 تصمیم بگیرید که یک رهبر ESG باشید. افراد شما و کسب و کار تان از شما سپاسگزار خواهند بود.


نویسنده:Cleve Adams

منبع: فوربس

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعForbes
مطلب قبلیچگونه یک هدف قوی شرکتی، منجر به سود بلندمدت می شود
مطلب بعدینقش سلامت روان در توسعه پایدار
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید