طرحی برای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا

مسئولیت اجتماعی شرکتهای هند برای اطلاع رسانی در مورد واکسن کرونا

0
3166
مسئولیت اجتماعی شرکتهای هند برای اطلاع رسانی در مورد واکسن کرونا
وزارت امور شرکتها در هند با ارائه طرحی از شرکتها خواسته است تا سهم خود را برای انجام مسئولیت اجتماعی ،صرف اطلاع رسانی و تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا کنند.

وزارت امور شرکتها در هند با ارائه طرحی از شرکتها خواسته است تا سهم خود را برای انجام مسئولیت اجتماعی ،صرف اطلاع رسانی و تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا کنند.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، اهمیت واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت کشورها برای ممانعت از شیوع ویروس کرونا و پایان یافتن پاندمی باعث شده است تا مسئولیت اجتماعی در شرکتهای مختلف به مساله واکسیناسیون اختصاص پیدا کند.

 به عنوان مثال در کشور هند که یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا است، در گام اول از شرکتها خواسته شده تا  واکسیناسیون کارکنان خود را به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی  شرکت در دستور کار قرار دهند؛ ولی واکسیناسیون در شرایطی انجام می شود که افراد تمایل به دریافت واکسن داشته باشند.

صرف بودجه مسئولیت اجتماعی برای اطلاع رسانی

به همین دلیل وزیر امور شرکتها در کشور هند اخیرا طرح تازه ای ارایه کرده است. بر مبنای این طرح شرکتهای بزرگ فعال در کشور هند که موظف به صرف ۲ درصد از سود سالانه خود برای انجام مسئولیتهای اجتماعی هستند، می توانند این بودجه را صرف اطلاع رسانی در مورد واکسن های کرونا و متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن کنند.

بر اساس بیانیه وزارت امور شرکتها در هند، این سیاست می تواند سرعت واکسیناسیون را در کشور افزایش دهد و کمک بزرگی به پایان دادن به این همه گیری خواهد کرد. باید در نظر داشت که اطلاع رسانی در مورد مزایای واکسن و خطرات جانبی اجتماعی در صورت دریافت واکسن، می تواند گام بسیار  مهمی در جهت افزایش شمار افراد واکسینه شده در این کشور باشد.

هند در نظر دارد تا اواسط سال جاری ۳۰۰ میلیون نفر را واکسینه کند و تشویق مردم برای حضور یافتن در مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن اولین و اصلی ترین گام است.

 به همین دلیل  اطلاع رسانی به طرق مختلف از جمله تولید تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا توزیع پوسترهای تبلیغاتی در مناطق مختلف کشور و حتی تبلیغ در مورد واکسیناسیون روی بسته بندی های محصولات شرکتها می تواند به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی آنها در نظر گرفته شود و به طور همزمان ایجاد شرایط برای واکسیناسیون کارکنان و خانوداه های آنها در دستور کار شرکتها قرار بگیرد.

هم اکنون بالغ بر دو و نیم میلیون نفر در کشور هند واکسن کرونا دریافت کرده اند ولی این عدد برای کشوری که بالغ بر ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد، عدد بسیار کمی است.

برنامه دولت

هند در نظر دارد تا اواسط سال جاری ۳۰۰ میلیون نفر را واکسینه کند و تشویق مردم برای حضور یافتن در مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن اولین و اصلی ترین گام است. استفاده از بودجه های مسئولیت اجتماعی شرکتها در جهت تبلیغات در سالی که دولتها برای تامین واکسن مورد نیاز مردم و آموزش کادر درمانی برای اجرای این طرح هزینه زیادی را متحمل شده اند، اهمیت زیادی دارد و بار بزرگی از دوش دولتها برمی دارد.

 وزیر امور شرکتهای هند تاکید کرده مسئولیت اجتماعی شرکتها باید متناسب با نیازهای کشور صرف شود و در شرایط کنونی تشویق مردم برای دریافت واکسن اولویت اول کشور است.

مطلب قبلیسومین رویداد گراف‌دی با محوریت مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود
مطلب بعدیپنج اصل اساسی در استراتژی توسعه صنعتی انگلستان
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید