تلاش امارت برای ورود قدرتمند به عرصه مسئولیت اجتماعی شرکتها
فرهنگ سازی مسئولیت اجتماعی شرکتها در امارت

0
3181
فرهنگ سازی مسئولیت اجتماعی شرکتها در امارت

امارات در گام اول زمینه را برای راه اندازی شرکتهایی فراهم کرده که در حوزه مسئولیت اجتماعی به شرکتهای بزرگ مشاوره می دهند و بر مبنای حوزه فعالیت هر شرکت، بهترین زمینه برای انجام فعالیت را به آنها پیشنهاد می دهند.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها، در این سالها توجه به انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها در تمامی دنیا افزایش یافته است و مصرف کنندگان هم متقاضی فعالیت تاثیر گذار شرکتها در این عرصه هستند.

حضور شرکتها در عرصه مسئولیتهای اجتماعی در کشورهای عربی عمر زیادی ندارد ولی امارات در این زمینه پیش قدم شده است و در مرحله اول فرهنگ سازی، اطلاع رسانی ، آگاه سازی جامعه، ایجاد روحیه مطالبه گری در جامعه مصرف کنندگان اماراتی و در نهایت جلب توجه صاحبان شرکتهای بزرگ در مورد ضرورت این مساله را در دستور کار قرار داده است.

در همین زمینه: کرونا و مسئولیت اجتماعی شرکتها در کشور امارات 

امارات در گام اول زمینه را برای راه اندازی شرکتهایی فراهم کرد که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی به شرکتهای بزرگ مشاوره می دهند و بر مبنای حوزه فعالیت شرکت، بهترین زمینه برای انجام مسئولیت اجتماعی را پیشنهاد می دهند و در نهایت در انجام مسئولیت اجتماعی به شرکت کمک می کنند.

از سال ۲۰۱۵ شرکتهایی با هدف تسهیل فرآیند انجام مسئولیتهای اجتماعی در امارات راه اندازی شده اند. در واقع این شرکتها برنامه ریزی و سیاست گذاری را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در شرکتهای بزرگ را انجام می دهند و از زمان شروع طرح تا به نتیجه رسیدن آن با شرکتها همکاری می کنند.

علاوه بر این این شرکتها در حوزه اطلاع رسانی به جامعه در مورد طرحهای  اجرا شده توسط شرکتها و به تعبیر دیگر توسعه بازار آنها با هدف افزایش سطح اعتبارشان در جامعه هم فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید:طرح اتحادیه هتلداران امارات برای نجات صنعت گردشگری

در بیانیه دولت امارات آمده است:«هدف از راه اندازی شرکت افزایش شانس جذب سرمایه گذار برای پروژه های مختلف، بهبود حقوق نیروی کار و افزایش ارتباط نیروهای شاغل در شرکتها با مدیران ارشد و در نهایت افزایش تاثیر گذاری شرکتها در جامعه و منفعت رساندن آنها به تمامی افراد ذینفع است.»

از طرف دیگر فرهنگ سازی در زمینه انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتهای فعال در امارات هم از دیگر اهداف این طرح است.

 نشریه سی اس ار در این مورد می نویسد:« راه اندازی شرکتهایی که در زمینه انجام مسئولیتهای اجتماعی به شرکتهای بزرگ مشاوره می دهند و در اجرای این طرح ها  کمک می کنند و امکان انتخاب بهترین روش برای انجام مسئولیتهای اجتماعی را به شرکتها می دهند؛ می تواند به عنوان فرهنگ سازی تلقی شود. فرهنگ سازی کلید گذر از چالشها در هر کشوری است.»

مطلب قبلیسعید افشار، کارآفرینی که با فلسفه و علوم انسانی واحد تولیدی اش را اداره می کند
مطلب بعدیسه تکلیف مهم دولت
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید